drogy
N. Petr
Dobrý den, nahlásil jsem na sociálce že bývalá žena, která má v péči děti bere Pervitín. Udělali jí orientační testy z moči a ona se teď vymlouvá na jaké si prášky. Podle mého názoru léčiva obsahují přece amfetaminy nikoli metanfetaminy- myslím že by to ty testy nemělo ovlivnit. Kdyby náhodou vyveďte mne prosím z omylu. Děkuji s pozdravem N.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
orientační testy z moči někdy mohou reagovat pozitivitou na některé látky obsažené v lécích. Proto je vždy potřeba, pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testovaného, provést konfirmační laboratorní test toxikologickou laboratoří, který je schopen přesně rozlišit, jaká konkrétní látka byla užita. Jako velmi zásadní bych to vnímala v případě, kdy se jedná o spory ohledně péče o děti. Jen bych ještě ráda zmínila, že v opatrovnickém řízení soudy nezohledňují pouze samotný fakt užívání nelegálních drog, ale také péči, zaopatření a zázemí, kterého se dětem dostává.
Pokud máte pochybnosti stran kvality péče o děti u bývalé manželky, doporučila bych zůstat v kontaktu s OSPOD (tzv. "sociálka) a další kroky konzultovat s nimi. Vzhledem k tomu, že neuvádíte, zda máte zájem, aby byly děti svěřeny do vaší péče (případně někoho jiného), či bylo rozhodnuto o střídavé péči nebo např. o dohledu OSPODu na péči o děti, asi vám více nejsem schopna napsat.
PS: Vaše příjmení jsem z důvodu zachování anonymity klientů této poradny ve vašem dotazu vymazala.