pervitin
veruna
Dobrý den beru pervitin (šnupu)asi necelej rok... dá se říct že ze začátku sem to brala jen o víkendech.. ale ted to beru každej den... jak přez víkend tak přez tejden... občas jeden den nebo i víkend častěji vynechám abych se srovnala a vyspala ale pak zase si jedu dál.. jenže ted mám takovej problém... měla sem naposledy před dvouma dny... a ted ve středu a čtvrtek sem neměla nic.. jenže od tý doby mi mrznou strašně nohy a ruce.. nemužu se pořádně zahřát.. včera sem měla lehkou zimnici a po hodině to ustálo a zase mi bylo strašný vedro.. už nevim co s tím... neporadili by ste mi prosím... a taky sem začala zjištovat že když si šnupnu tak je mi dobře.. ale tak za hodinu mě začně strašně moc bolet hlava a neni to k vydržení.. :/ a nebo když si šnupnu tak mi to vydrží tak na hodinu a pak sem strašně unavená i na očích cejtím že je mám unavený a nateklý.. ale oči zavřít nejdou... :/ a ještě bych se chtěla zeptat co by mi hrozilo kdyby mě policajti zastavili.. dali mi líznout a zjistili by že sem sjetá .. co by mi všechno hrozilo.. ? a asi tak před tejdnem sem našla u mojí sestry (15) pervitin.. myslíte že jí mám říct že o tom vím že taky bere nebo to sní nemám vůbec řešit... nechtěla bych aby frčela taky co proti tomu můžu udělat... ale rodičům nic říkat nechci ptž stačí že sem se zklamala já.. strašně dlouho jim trvalo než to vůbec ztrávily.. a nechci aby byla odsuzovaná jako já a jiný lidi co v tom jedou taky.. prosím pomozte..

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
omlouváme se za pozdní odpověď. Oceňuji, že Vaše problémy neberete na lehkou váhu. Pokud užíváte pervitin téměř každý den, je nasnadě, že jeho účinky již nemohou být takové, jako na začátku i v případě, že by šlo o kvalitní drogu. Těžko odhadnout, z čeho mohou pocházet Vaše fyzické obtíže. Nevím nic bližšího o Vašem užívání, o Vaší kondici, zdravotním - tělesném, ani duševním stavu. Symptomy, které popisujete, by mohly naznačovat i to, že látka pervitin, který užíváte, by mohl obsahovat vyšší procento efedrinu, resp. pseudoefedrinu, a to jak záměrně jeho ředěním, nebo špatným výrobním postupem.
Co se týče policejní kontroly, tak nevím úplně, jak to myslíte. Pokud by Vás zastavili při řízení auta, a vy byste byla pod vlivem drog, tak byste přišla o řidičský průkaz a hrozilo by Vám přestupkové či trestní řízení. Pokud jde o to, že by Vás policie kontrolovala někde na ulici - tak by k tomu musela mít zřejmý důvod, musela byste pravděpodobně způsobit nějakou výtržnost, poškození věci, provést krádež, prodávat drogy... Museli by Vás legitimovat, případně odvést na policejní stanici. Ale testy na drogy by Vám patrně nedělali, pokud by k tomu nebyl nějaký závažný důvod. Krom toho užívání drog jako takové není trestné, jakákoli manipulace s drogou či ohrožení jiných lidí pod vlivem drog (např. při řízení auta) ovšem už právní důsledky má.
Jestli jste u Vaší patnáctileté sestry našla pervitin a máte li jí natolik ráda, že jí skutečně chcete pomoci, bylo by asi na místě to rodičům říct, ale chápu, že ve Vaší situaci je to dost těžká představa. Pokud žijete ve společné domácnosti, bude to asi ještě komplikovanější, než pokud byste se sestrou a rodiči nebydlela.
Je těžké poradit Vám takhle na dálku, když neznám další podrobnosti. Daleko lepší by bylo osobně se poradit, jak ohledně Vašich potíží, tak ohledně Vaší sestry, v některém kontaktním centru pro uživatele drog ve Vašem regionu, které můžete navštívit zcela anonymně a kde se Vám budou ochotně věnovat a doporučí Vám další postup.
Tyto kontakty najdete v Databázi kontaktů na Drogovém serveru
www.drogy.net/databaze-kontaktu ,
nebo také na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou Mapa pomoci na www.drogy-info.cz
Zde můžete hledat podle oblastí, nebo typů zařízení.
Jste li z Prahy, nebo okolí, podívejte se také na web občanského sdružení SANANIM, které provozuje tuto internetovou poradnu, ale i kontaktní centrum, info najdete na www.sananim.cz .
Napíšete-li nám, z kterého většího města nebo jeho okolí jste, případně v jaké lokalitě se pohybujete, rádi Vám KC či jiné vhodné zařízení pomůžeme najít.
Napište nám, jestli vám naše odpověď byla užitečná, rádi Vám odpovíme na další otázky.
Přeji hodně štěstí, Amrit Sen.