Alkohol
Bety
Dobrý den, můj dotaz se týká organizace, která by pomáhala abstinujícím alkoholikům s problémy týkající se znovunalezení zaměstnání, vyřešení \"papírů\" skrz pojištění, úřad práce, atd. Tohle vše se týká mojí maminky, ale já nejsem schopná ji v tomto poskytnout kvalitní pomoc, chodím již do práce, a do těchto věcí moc nevidím, a ona potřebuje někoho (organizace, poradce..) kdo by se jí věnoval a věděl kam ji má poslat. Nechci se zbavovat odpovědnosti, ale opravdu nemám čas ani znalosti, abych ji opravdu efektivně pomohla. Děkuji za rady,případně nasměrování k dalšímu hledání odpovědí..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že se chcete mamince pomoci, ale že je kvalifikovaná pomoc přec jen trochu nad Vaše síly - ono je to opravdu náročné, podle toho, co píšete, by maminka potřebovala jednak nějakou terapeutickou podporu a jednak o pomoc se řešením sociální situace (hledání zaměstnání, informace ohledně pojištění, podpory v nezaměstanosti a pod). Nemyslím, že byste se chtěla zbavit odpovědnosti a nechtěla jí věnovat čas a energii, jsou to věci, které by opravdu měl spíše řešit odborník, a Vy nemůžete zasvětit svůj současný život řešení maminčiných potíží. Bude ideální, když bude mít odbornou pomoc ve výše uvedených věcech, a Vy jí budete dál poskytovat svojí podporu, ale nebudete zatažená do jejích potíží úplně.
V poznámce píšete, odkud maminka je, a v tomto regionu Vám můžu doporučit ideální zařízení (kontakt viz níže), jedná se o organizaci, která se přímo zaměřuje na lidi, kteří mají či měli problém s alkoholem. Jedna z jejich služeb se zaměřuje na doléčování a pomoc lidem, kteří abstinují - tam by měla získat jednak oporu psychologickou a jednak i pomoc s těmi ostatními věcmi, které jí pomůže vyřešit sociální pracovník/pracovnice (konkrétní informace naleznete na jejich webu http://www.akluby.cz/?page_id=275).
Brno, A Kluby ČR, o.p.s.,
Následná péče a doléčování
Terapeutické centrum Rokycanova, Rokycanova 48, Brno, 615 00
telefon: 548211860
Mgr. Tereza Janačíková Nováková, DiS.
http://www.akluby.cz
Přeji hodně štěstí Vám i mamince.
S pozdravem, BO