mariuhana a sex
***
Chtěl bych se zeptat na vliv kouření trávy na sex. Po 20 letech je náš sex stále takový ostýchavý,stydlivý...Až asi vždy 1 x za rok po velké oslavě to je paráda. Přemýšlel jsem,že byh přidal do normální cigarety mariuhanu a po vykouření by možná manželka byla odvázanější. Není to blbost nebo moc škodlivý?? Díky

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
já myslím, že to není dobrý nápad. Zvláště v případě, pokud byste marihuanu manželce do tabáku přidal bez jejího souhlasu, to bych vnímala přinejmenším jako něco velmi, velmi neférového. (Ale předpokládám, že takhle jste to nezamýšlel). Nehledě na to, že reakce na marihuanu je naprosto individuální a občas se stává, že marihuana dotyčného naopak výrazně utlumí a uzavře do sebe, případně vyvolá i jiné, poměrně nečekané reakce (kupříkladu stavy úzkosti a paniky a tak...) Zvláště pokud manželka zkušenosti s marihuanou nemá, nelze to předem s jistotou odhadnout. Takže tudy cesta opravdu nevede. Než se pouštět do takovýchto experimentů, bylo by určitě lepší s manželkou stran vlastní nespokojenosti v sexuálním životě nejdříve otevřeně promluvit. Vyplatí se počkat si na vhodnou chvíli a atmosféru a pokusit se být upřímný a vstřícný. Píšete, že jste spolu dvacet let, takže se domnívám, že budete mít představu, jak na to...
Samozřejmě, pokud by to nezafungovalo, existuje možnost obrátit se, ať sám nebo společně se ženou, na odborníky (sexuolog, psycholog).
Každopádně oceňuji, že máte potřebu nevyhovující sexuální vyžití i po dvaceti letech řešit s vlastní manželkou, ale na marihuanu bych se fakt vykašlala. Výsledek by skutečně mohl být kontraproduktivní.