Živoření s narkomanem
Ubožačka
Jsem odkázaná na to žít se synem narkomanem a gamblerem v jednom bytě. Zbavit se ho prostě nejde. Jsem už na pokraji sil a moc dlouho už to nevydržím. Pořád se pomáhá narkomanům, ale těm, kteří jsou každý den od nich šikanováni, vydíráni, psychicky deptáni nepomůže nikdo. Žádný narkoman se nevyléčí,a i kdyby chtěl a dokonce se o to snažil, stejně přijde zase někdo, kdo ho zpátky strhne. Je to spodina, která si nezaslouží, aby se s ní jednalo v rukavičkách.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
je mi líto, že jste v tak obtížné situaci. Navíc to vypadá, že jste na to všechno sama a je toho na Vás moc. Život s člověkem, který užívá drogy, není vůbec jednoduchý. Vydírání, šikanování, krádeže, násilí, sliby, plané naděje, zklamání, pocity viny, vztek, ... to všechno může být na denním pořádku. Skončit s drogami definitivně, se nepovede každému. Řada lidí s drogami bojuje i několik let a nikdo nedokáže dopředu říct, že to dobře dopadne. Užíváním drog často trpí celé rodiny - rodiče, partneři, děti, blízcí.
Na druhou stranu znám spoustu lidí, kteří se z drog dostali a vedou plnohodnotný život. A také vím, že existuje celá řada organizací, které nabízí pomoc rodinám těch, kteří drogy užívají. Zpravidla jde o nějakou formu poradenství nebo terapie, kdy má člověk možnost ulevit si od svých pocitů strachu, zloby, viny apod., setká se s lidmi, kteří jsou na tom podobně a zjistí, že není zdaleka sám, kdo něco takového řeší. A v neposlední řadě zde najde praktické rady a kontakty (například na Právní poradnu, která může pomoci se zrušením trvalého bydliště Vašeho syna u Vás..).
Nechci Vás přesvědčovat, že všechno dobře dopadne, ale ráda bych Vám touhle odpovědí dodala trochu naděje a hlavně chuti obrátit se na některou z poraden. Popovídat si o takových věcech osobně může člověku alespoň ulevit. Co Vy na to?
Kdybyste stála o kontakt, napište odkud jste, a která větší města jsou Vám dobře dostupná.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.