Menší vypsání
X
Dobrý den,
poprvé jsem sem psala ve svých 16. letech. Psala jsem, že dost kouřím trávu a časem se k tomu přidali další drogy, především pervitin. Teď je mi 19 a po 1,5 roce abstinence jsem opět začala užívat pervitin. To, že nezvládám abstinovat od marihuany dýl jak čtvrt roku je u mě normou. Vždycky mě pak takovej \"úlet\" vyhodí tak na měsíc mimo realitu, protože, zkráceně řečeno, nikdy nemám dost - dokud nepřijdou problémy. Ale vrátit se k pervitinu jsem se už nikdy nechtěla. Nejhorší je, že se mi zase vrátilo všechno pozitivní na tom... Mně by to tolik nevadilo, kdybych od našich nedostávala namátkově testy. To znamená, že teď opět musím nárazově přestat - do testů. U trávy je to vcelku obvyklé, někdy to stihnu, jindy ne. Ale u toho perníku tohle vážně už dýl riskovat nemůžu. Takže vím, že teď zase přestanu, což mi umožní vytvořit si lepší náhled a nejspíš to zase bude na delší dobu tabu. Jenže takhle se to nikdy nevyřeší. A i když vím, že život bez drog je fajn, tak i vím, že s drogama jsem vážně spokojená. Chodila jsem rok k adiktologovi, potom jsem i sama měla pocit, že bez drog může být člověk vážně šťastný. A teď zase pomalu začínám mít opačný pocit. Na braní drog je špatný, že to okolí nezvládá akceptovat. Což je samozřejmostí, ale pro mě je to děsně ubíjející. Ten věčnej strach kdo na co přijde, co pak bude následovat - to mi hrozně moc braní drog znepříjemňuje. Například předevčírem přišel přítel na to, že kouřím trávu a vypadá to, že se náš cca. roční vztah kvůli tomu rozpadne. On to prostě nezvládá akceptovat a to i přes to, že dříve taky kouřil trávu. A to je jenom přítel, představte si, když na to přijde matka! To je pak vážně šílený, ta si jde za svým a je jí úplně jedno co si o tom myslím já - osobně to považuji za obrovskou chybu... Já vím, že mi nemůžete poskytnout více než univerzální odpověd s doporučením na nejbližšího odporníka, ale tak nějak jsem chtěla zase napsat. :)
Dík za odpověď
PS: Přijde mi, že kvalita pervitinu šla prudce dolů. Buď je to tím, že je ho málo (ono to potírání drog nejspíš vážně funguje) a nebo mám špatnej výběr. Každopádně by mě zajímalo jestli se tohle zhoršení projevilo i v celorepublikovém měřítku? Ještě jednou díky :)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
kde najít odborníka už asi víte, to Vám tedy psát nebudu. Vaše "vypsání" je poměrně originální pohled na celou věc - problém je tedy hlavně v tom, že ostatní nechtějí Vaše braní akceptovat. Svým způsobem máte pravdu, asi vědí proč. Ať už má pravdu kdo chce v tom, co drogy dříve nebo později způsobí, Vaši rodiče a přítel totiž tímto přístupem také chrání sami sebe. Oni tak nějak tuší, že když budou u toho, až se budete propadat do drog, zničí to i jejich život. A tak se jim nedivte, že se jim to nelíbí. Jestli chcete, aby Vám všichni dali pokoj a nemluvili do Vašeho braní, pak je třeba se odstěhovat někam daleko, s nikým se nestýkat a po nikom nic nechtít. Být naprosto soběstačná. Ale Vy asi po nich něco chcete, ne? Aby Vás měli rádi, aby s Vámi bydleli, aby Vás finančně podporovali, aby Vás občas vyslechli, když to potřebujete atd. Tak se pak nedivte, že oni po Vás chtějí, abyste nebrala drogy, které Vás, jak sama píšete, "vyhodí mimo realitu" a způsobí problémy.