příznaky
Venca
Dobrý chci se zeptat jestli je možné aby se příznaky opakovali při nové nákaze. Myslím tím pokud je člověk pozitivní na HIV a znova by byl infikován virem HIV? díky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nevím jestli jsem Váš dotaz psrávně pochopila...Je možné nakazit se podruhé, je to i dost nebezpečné, protože existují ještě různé poddruhy viru a při jejich kombinaci je průběh onemocnění těžší. S novou nákazou se mohou projevit další zdravotní komplikace. Pokud se už jednou objevily při první nákaze, většinou nezmizí, jen se tlumí léky, takže další potíže přijdou i bez nové nákazy. Ale takto mohou být horší. Pokud jsem Vám neodpověděla, na co jste se ptal, zkuste to prosím víc vysvětlit.