k jakemu doktorovi
biftek
potrebuji si obstarat takzvane \"papiry na hlavu\" a nevim kam presne zajit..beru drogy a ziji po podnajmech..mam problem si vzpomenout co se delo predesly den..drogy micham-lsd a pervitin ..poradte mi prosim,k jakemu doktorovy mam zajit.dekuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
bohužel, z vašeho dotazu mi není úplně jasné z jakého důvodu "papíry na hlavu" potřebujete a jak s nimi pak hodláte naložit. Pokud máte na mysli omezení způsobilosti k právním úkonům, lidově řečeno"nesvéprávnost", (vzhledem k tomu, co píšete ve skryté poznámce), rozhoduje o něm soud na základě podaného návrhu a je obvyklé, že tento návrh k soudu podávají většinou lékaři či některá z osob blízkých (např. rodič). V krajním případě si jej k soudu můžete podat i sám za sebe, což by sice bylo poněkud netradiční, nicméně z právního hlediska to vyloučeno není. Soud pak na základě tohoto návrhu nařídí znalecké posudky lékařů a zváží, zda a v čem je omezení právní způsobilosti vhodné a odpovídající. Je třeba podotknout, že pouze závislost a užívání drog (a psychické obtíže s tím dočasně spojené) nebývají pro soud dostačujícím důvodem k rozhodnutí o omezení způsobilosti, obvykle je třeba, aby byla přítomna i další psychiatrická diagnóza. A hlavně si nějak neumím představit, co byste tím získal, pakliže by soud o omezení rozhodnul. (V praxi omezení způsobilosti vypadá tak, že je vám bude soudem určen opatrovník, který za vás disponuje vašimi penězi nebo např. rozhoduje o tom, kde se budete léčit ap.)
Dalším typem "papírů na hlavu" jsou lékařské podklady pro přiznání částečného nebo úplného invalidního důchodu z důvodu závažného psychiatrického onemocnění. A obávám se, že na základě užívání pervitinu a lsd vám invalidní důchod přiznán nebude.
Každopádně můžete zajít za lékařem-psychiatrem a zkonzultovat to s ním. Domnívám se však, že vám v prvé řadě celkem legitimně doporučí abstinenci, aby bylo zřejmé, nakolik jsou vaše poruchy paměti bezprostředně spojeny s užíváním drog, či zda jejich příčina leží jinde. Což bych vám, mimochodem, doporučila také. Vzhledem k tomu, že však abstinenci ve svém dotazu nijak nezmiňujete, předpokládala bych, že pro vás zatím asi není aktuální. Což vám samozřejmě nikterak nebrání v tom, zajít si s psychiatrem o svých obtížích promluvit. Níže vám posílám kontakt na jednu z AT ambulancí, kde se lékaři-psychiatři specializují na problematiku závislostí a užívání drog. Pro jistotu vám posílám adresu i na pardubické kontaktní centrum, které poskytuje bezplatnou pomoc a poradenství uživatelům drog (i anonymní). Ale to možná znáte.
Nu, opatrujte se.
Pardubice, Psychiatrická a AT ordinace
AT ambulance
Nám. J. Pernera 217, Pardubice, 530 02
telefon: 972 322 544
MUDr. Marie Gerstnerová
Pardubice, Kontaktní centrum Laxus o. s., Po-Pá 10 - 18 hod
Češkova 2701, Pardubice, 530 02
telefon: 466265207
Lukáš Gilányi, DiS.
http://www.laxus.cz