piko a léky
mates
Dobrý večer, mám dotaz ohledně užívání pervitinu a léků současně.Zajímá mě jak to působí na organismus nebo jak se to navzájem ovlivňuje.Konkrétně pervitin a antibiotika nebo ibalgin.
Děkuji za odpověď.M.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Oceňuji Váš zájem a snahu poradit se o otázkách, kterým rozhodně nelze přikládat malou váhu.
Působení léků při užívání pervitinu je velice individuální. Záleží také na momentální fyzické i psychické zdravotní kondici. Existuje řada řada léčiv, jejichž užití současně s pervitinem může být velice nebezpečné a dokonce mohou člověka i ohrozit na životě, způsobit akutní potíže, nebo vyvolat zdravotní problémy, které se mohou s člověkem táhnout celý život. Počínaje např. léky pro nemocné kardiovaskulárními chorobami, léky patřící mezi inhibitory, analgetiky, léky pro lidi s poruchami spánku, pro ty, jenž trpí psychickým, nebo nervovým onemocněním a další a další. Pervitin může svými účinky a situací spojenou s jeho užíváním, jako jsou například dehydratace, snížený příjem potravy, nedostatek spánku a vyčerpání, velmi limitovat léčivé účinky antibiotik, podobně tomu může být i u Ibalginu. U toho se však nějakých zásadně ohrožujících projevů s největší pravděpodobností obávat nemusíte. Všeobecně vzato, nejlepší by bylo poradit se s odborníkem - lékařem, nebo získat erudované informace vždy dříve, než se budete chystat jakékoliv léky a pervitin kombinovat. Také chápu, že málokterému uživateli se chce radit s lékaři, před kterými se více, či méně úspěšně snaží svoje užívání zakrýt.
Takže, pokud budete stát před dilematem, jestli vzít drogu s lékem dohromady, zkuste minimálně po dobu, kdy bude třeba lék užívat, dát přednost léku, než látky kombinovat, nebo před tím, že užívání léku potřebného k Vaší úzdravě vypustíte. Pokud toho nejste schopen, zamyslete se nad vaším stavem, který vypovídá o možné závislosti, nad její hloubkou, popřípadě jestli Vaše situace nedozrála do stavu, kdy by stálo za pokus uchopit život z jiné strany. Budeme rádi, když nám napíšete, jestli Vám naše odpověď byla užitečná a rádi odpovíme na další otázky.
Přeji hodně štěstí, kuráže a co nejpevnější zdraví.
Amrit Sen.