THC
pavel
dobry den chci se zeptat jestli pri silniční kontrole na omamné latky mohu odmítnout odběr krve a dát jenom moč. jestli je to dostačujicí děkuji s pozdravem Pavel

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
obvykle je postup takový, že se udělá rychlotest ze slin (ne z moči, na silnici by to bylo trochu složité) a pokud je negativní, nic dalšího se neděje. Pokud je pozitivní, pak Vás policisté odvezou na laboratorní zkoušku z krve. Když ji odmítnete, bude s Vámi dál zacházeno jako s "pozitivním". V krvi se metabolity drží kratší dobu než v moči a hlavně je možné získat přesný rozbor, tzn. určit před jak dlouhou dobou jste drogu zhruba požil. Testy z moči toto neumí, jen řeknou, že jste za nějakou dobu (u pravidelného kuřáka marihuany třeba i v horizontu týdnů) požil. Pro Vás by to tedy bylo nevýhodné. Kromě toho mají testy z moči přeci jen určité riziko omylu, především falešné pozitivity, tzn. ukáží, že jste drogu měl, přitom jste ji neměl. Podstoupit test z krve je tedy jednoznačně lepší.