prosba o radu
Hanka
Dobrý den,mám syna/20let/.Dnes jsem se dozvěděla od jeho přítelkyně, že údajně ví o tom, že tři týdny šňupe pervitin.Se synem jsme okamžitě mluvili, vše popřel. Chceme mu samozřejmě věřit, avšak je to natolik závažné, že s manželem nechceme nic zanedbat a podcenit.Chci se vás proto zeptat, zdali je možné nějakým způsobem zjistit, aniž syn by o tom věděl, zdali drogy bere či ne.Můžete mi, prosím, poradit? Moc mi na tom záleží. Děkuji. K.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Bohužel, 100% to nezjistíte jinak, nežli tak, že Vám to buď přizná, nebo ho sami uvidíte při přímé konzumaci. Kdybyste se rozhodli, že jej podrobíte testu, je třeba, aby Vám poskytnul moč, krev nebo sliny. K tomu je, ale třeba spolupráce testované osoby. Neuvádíte, dle čeho jeho přítelkyně usuzuje, že jde o konzumaci pervitinu...
Nejdříve si podrobně přečtěte na tomto webu informace o účincích pervitinu, abyste věděli čeho si více u syna všímat atd...
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Na dalším odkaze doporučuji pročíst obecné informace pro rodiče, zde :
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Touto formou internetového poradenství Vám můžeme poskytnout pouze obecné informace. Naše možnosti jsou v této formě poněkud omezené. Každá situace je jiná...K účinnější pomoci je třeba především osobní kontakt, pohovor a vědět více inflamací o situaci celkově. Doporučuji se obrátit na kolegyni, viz kontakt níže, která se přímo specializuje na práci s rodinnými příslušníky uživatelů nelegálních drog. Můžete s ní bez obav otevřeně pohovořit o všech Vašich současných zjištěních, pochybách a poradit se, jak by se v dané chvíli dalo vhodně postupovat dále. Veškeré služby poradny jsou bezplatné a je třeba se předem telefonicky objednat na uvedeném čísle.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba : PO až PÁ 9,00 - 19,00
Více informací naleznete zde : http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, můžete se podívat do databáze kontaktů na www.drogy-info.cz - rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum. Vyberte si to, které máte nejblíže. K-centra ve svých službách také nabízí bezplatné poradenství rodinným příslušníkům. Nebo můžete naspat ještě jednou a uvést jaké města by pro Vás připadla v úvahu. Rádi Vám vyhledáme vhodné zařízení, kam byste se mohli zajít poradit.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu. Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne. Pokud bude třeba, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.