Vzit si vyleceneho alkoholika?
Lenule
Dobry den, mam pritele, vyleceny alkoholik - chodil jen ambulatne se lecit. Pres 10 let nepije, obcas si da jedno pivo (vice ne)a ma to pod kontrolou. Nebo se napije ode me a rekne \"uz nechci\" - nikdy se neopil, za tech 10 let. Moc tomu nerozumim, myslela jsem ze se nesmi uz napit vubec. Je moc fajn, chce si me vzit, chceme deti, ale...mam strach, ze zase zacne nekdy pit. Moc ho miluji, chci s nim rodinu, je dobry clovek, jen se bojim...prosim o Vas nazor. Dekuji moc. Lenka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
neexistuje jednotný scénář závislosti ani abstinence. Pravda je, že nepít vůbec se doporučuje, protože pak je mnohem větší pravděpodobnost, že člověk nespadne znovu do závislosti. Neznamená to ale, že někdo nemůže zvládnout kontrolovaně pít a už nikdy nemít s alkoholem potíže. Jen je to o dost těžší. A pro Vás to také bude znamenat ještě nějakou dobu se bát, jak to dopadne, obzvlášť v časech, kdy třeba budete mít nějaké problémy. Na druhou stranu, i kdyby Váš přítel úplně abstinoval, ani to Vám nezaručí, že tomu tak bude navždy. Asi jsem Vám tedy moc neodpověděla, jestli si přítele vzít nebo ne...zkuste se řídit svými pocity a zároveň úplně nezapomenout na riziko, které pro Vašeho přítele alkohol znamená. Když budete v tomto směru pozorná, podaří se Vám spíš případné problémy ihned a včas řešit.