rada jak se zachovat
josef
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu. Zjistil jsem, že jeden z rodinných příslušníků experimentuje s argyrea nervosa a pravděpodovně s lysohlávkami v medu. Míra užívání je taková, že jsem si to při běžném životě v jedné rodině nevšimnul. Jedná se o muže, 25 let studující VŠ, s nadměrnou inteligencí. Vzhledem k tomu, že se obávám následků ohledně zavislosti a s tím spojených dalších zdravotních problému prosím o radu. Nevím jak se mám přiměřeně zachovat, abych nezpůsobil víc škody než užitku. Dále ještě vím, že občas kouří cannabis. Děkuji za odpověď, s pozdravem Josef

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Josefe,
využít odborného poradenství je rozhodně dobrá volba. Můžete si přečíst zde na tomto webu obecné informace v rubrice, která je věnována rodičům /i přesto, že nejste rodič dotyčné osoby/, zde odkaz :
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Dále bych doporučila navštívit nějaké zařízení pracující s uživateli nelegálních drog a tam využít poradenských služeb pro blízké osoby uživatelů. Tyto poradenské služby jsou bezplatné, nezávazné a mnohdy jdou využít i zcela anonymně. V osobním kontaktu je více prostoru probrat vše potřebné a účinněji se poradit jak vhodně pokračovat dále... Vždy to bývají velmi individuální záležitosti a vždy je také třeba mít více ucelených informací o celkové situaci. Proto je osobní kontakt vzhledem k citlivému tématu lepší varianta.
Neuvedl jste, kde se nacházíte, nevím tedy kam konkrétně Vás nasměrovat. Pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit pražské zařízení, můžete se obrátit na naši poradnu pro rodiče a další blízké osoby, které se přímo blízkým osobám uživatelů věnuje, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba : PO až PÁ 9,00 - 19,00
Více informací zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde a Praha by byl problém, napište ještě jednou a uveďte, jaká města máte v dobrém dosahu. Pokusíme se Vám vyhledat jiné vhodné zařízení, kde byste se mohl více poradit.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.