Injekcni aplikace
JirkaXX
Dobry den. Aplikoval jsem si pred casem pervitin jehlou. Nenasal jsem drogu pres vaticku. Drogy uz neberu, uz jen kourim marihuanu. Zda se mi ze od te doby obcas citim v te ruce v zilach divne svedeni. Je mozne ze jsem si tam vpravil neco, co tam ted prekazi? 2. dotaz: Taky jsem si jednou aplikoval drogu zredenou s kuchinskou soli. Co se muze stat po soli? Dekuji

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, začneme od konce
2) Pokud je soli jen malé množství, tak vám neublíží - slabý roztok soli se používá v lékařství k ředění léků podávaných například takzvanými "kapačkami." Ve vašem případě, jde hlavně o koncentraci roztoku vpravovaného do žíly. Pokud by bylo soli mnoho, poznal byste to již při aplikaci do žíly. "Nášleh" by pálil (zkuste si nasypat sůl do rány). Malá koncentrace soli není na škodu (k ředění léků do žíly se používá 1% roztok kuchyňské soli). Při jednorázové aplikaci koncentrované látky (obecně), může dojít vlivem vysoké koncentrace (i drogy samotné) k poškození vnitřního epitelu (výstelky) žíly, a ke srážení krve (strup) na její vnitřní stěně (trombóza). Což může mít nepříjemné důsledky ve chvíli kdy se tromby utrhnou. Může dojít k embolizaci (vmetení strupu) do vnitřních orgánů a následnému ucpání cév nejčastěji plic (plicní embolie), mozku či míchy (mrtvice), srdce (infarkt). Látky vpravované nitrožilně, by měly být vždy dostatečně naředěné!
Pokud cítíte, že se něco s Vaší žílou děje od té doby co jste si aplikoval drogu se solí, měl byste navštívit lékaře!!
1) V nefiltrovaném "nášlehu" mohou být mikroskopické částečky, které mohu velmi snadno "odřít" vnitřek žíly, kde krom vzniku trombotických "ucpanin", jak jsem je popsal výše, se mohou uchytit i různé infekce. Je potřeba sledovat co se s žílou děje. Pokud od té doby "divně svědí" může jít o zánět, který se obvykle projevuje i zarudnutím v místě infekce, eventuelně bolestí. Bohužel pokud tu žílu nevidím, nemohu říci přesně o co jde. Pokud Vaše potíže přetrvávají, či se zhoršují, neměl byste přiliš váhat s návštěvou lékaře!