rady v odvykání zavislosti na heroin
Láďa
dobrý den!jsem rodič 25-letého syna,který od 16-let bral drogy a skončil na pervitinu,který bral i nitrožilně,dozvěděl jsem se to asi před 10 měsíci,syn již drogy na můj zásah nebere asi půl roku,má staršího bratra který s ním komunikuje a pomáhá mu,syn se snaží dostat s toho sám,ale včera si řekl sám o psychiatra,má občasné návaly uzkosti,depres,nevím jak to řešit a děkuji za každou radu,jsme z Havířova..

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
myslím, že za současné situace  je to, aby se váš syn obrátil na psychiatrickou pomoc, ta nejrozumější varianta. Vzhledem k tomu, jak dlouho užíval, není nic neobvyklého, že abstinenci doprovází nepříjemné psychické stavy, které popisujete. Vhodnou medikací, optimálně v kombinaci s psychoterapií, lze určitě docílit výrazného zlepšení, které ve svém důsledku také synovi napomůže k dlouhodobému udržení abstinence. Zdá se, že syn má skutečně zájem situaci řešit, ať se tedy obrátí na některou z ambulancí, jejichž adresy posílám níže. Samozřejmě by bylo potřeba, aby s lékařem otevřel i téma své drogové minulosti, už s ohledem na případnou medikaci a také z důvodu vhodné psychoterapie. Dále by synovi mohlo pomoci, kdyby navštěvoval doléčovací centrum pro bývalé uživatele drog, kde by mohl konzultovat jednak praktické otázky svého současného fungování, ale také by si např. osvojil metody, jak úspěšně zvládat chutě na drogy, které se mohou objevovat po dlouhou dobu. I když samozřejmě na abstinenci nejvíce bude muset "zapracovat" on sám, odborná pomoc a podpora v těchto případech výrazně zvýší šance na úspěšné zvládnutí problému závislosti i psychických potíží s tím spojených.
Přeji hodně štěstí vám i synovi a klidně dejte vědět, jak to vypadá. Nebo nejlépe, ať rovnou napíše váš syn.
Psychiatrické ambulance:
Havířov, Psychatrická ambulance
Elišky Krásnohorské 1304, Havířov, 736 01
telefon: 596414711
MUDr. Břetislav Bureš
Ostrava, Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici
AT ambulance
17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52
telefon: 597373209
Prim. MUDr. Jitka Svobodová
http://www.fnspo.cz
Ostrava, AT ordinace při městské nemocnici
AT ambulance
Kounicova 8, Ostrava, 700 01
telefon: 596618916
MUDr. Pavel Havran
http://www.help-psych.cz
Ostrava, Psychiatrická ambulance
Ambulantní program
Hornická poliklinika, Sokolská 81, Ostrava, 702 00
telefon: 597454315
MUDr. Marie Turková
http://www.horpol.cz
Doléčovací centra:
Ostrava, Dům na půl cesty - Doléčovací centrum
Následná péče a doléčování, o. p. s. Renarkon
Mariánskohorská 1328/29, Ostrava - Moravská Ostrava, 702 00
telefon: 596638804, 724148882
Iva Valášková
http://www.renarkon.cz
Ostrava, Poradna Ostrava
Následná péče a doléčování
Modrý kříž v České republice o.s. Služby následné péče poskytují pomoc a podporu osobám závislým na alkoholu, jiných návykových látkách a hráčských aktivitách.
Havlíčkovo nábřeží 687/21, Moravská Ostrava, 702 00
telefon: 558841740, 733535487
PhDr. Monika Kovalčíková
http://www.modrykriz.org