Pervitin
Pepik
DObrý den.
Jsem tzv.Víkendovej feťák.
Mám celotělovou vyrážku,a svědělo to k nevydržení. Tak jsem si dal nitrožilně dávku. Nepřestřelil jsem se,dal jsem si dvě stlačený. Pervitin byl čistý,normálně krystalky.
Po dávce jsem neměl nájezd,ale hroznej pocit v těle,měl jsem pocit, že to nezvládnu, jakoby to tělo odmítlo.
Měl jsem neskutečnou žízeň,hodinu a půl jsem seděl,nemohl jsem se zvednout.
Záblesky do očí,jakoby mi někdo blikal do očí baterkou.
Otekl mi krk,že jsem nemohl polknout, i stehna mi otekla a skoro jsem neviděl. Nedokázal jsem přečíst větu apod.
Měl jsem pocit spánku, a v jednu chvilku jsem na pár vteřin usnul,ale měl jsem vedle sebe kamarádku a hned mě vzbudila. A hodně jsem se potil(neobvykle).
Jednoduše mi bylo na umření.
Nechápu co se stalo, nikdy před tím se mi to nestalo.
Vše proběhlo v pořádku. Ale reakci nedokážu vysvětlit.
A asi 2hodiny po tom co jsem si dal dávku jsem se zase cejtil docela v pohodě.
Můžete mi prosím dát nějaké vysvětlení?
Mockrát děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
tak to vezmeme popořadě:
1) S kožními problémy se chodí k lékaři a neléčí se pervitinem.
2) To, jak byl pervitin čistý těžko můžete posoudit. V běžných podmínkách vařený pervitin není nikdy čistý. Každý výrobce ho dělá jinak a každý prodejce k němu něco přidá. Stav který popisujete tedy mohla způsobit nečistota v materiálu.
3) Vybral jste si nejrizikovější formu aplikace. Při nitrožilní aplikaci nedáte tělu žádnou šanci nečistoty přirozeným způsobem odfiltrovat a pošlete je přímo do oběhu. Další věc je, jak dodržujete zásady hram reduction - tedy zásady co nejbezpečnějšího užívání. Umím si představit, že tento stav mohla zapřičinit nečistota z nádobíčka, z použité vody apod. To, co popisujete byla pravděpodobně alergická reakce, ale na co, to vám už teď nikdo neřekne. Pokud nechcete, aby se tento stav opakoval, neberte pervitin, pokud to riziko chcete podstoupit znovu, snažte se nebrat nitrožilně, jakákoli jiná aplikace je bezpečnější. Pokud trváte na nitrožilní aplikaci, navštivte nejbližší kontaktní centrum a informujte se na zásady minimalizace rizik při užívání drog. Možná budete překvapen, co všechno musíte vědět a dodržovat, abyste se choval co nejbezpečněji. Služeb kontaktního centra můžete využít anonymně a bezplatně. Hodně štěstí.
TN