MDMA a dojezd
Jirka
Zdravím,
měl bych prosím dotaz ohledně účinků mdma a ghb. V noci v neděli na pondělí, jsem užil během cca. 12 hodin 8 tablet mdma (start 1tabl/ po 1hod 2tabl/ po 3hod 2tabl, po 3hod 3tabl), 5 dávek ghb (průběžně), k tomu půl tablety viagry na začátku, půl tablety kamagry po 5 hodinách a poppers také průběžně. Antideprasiva a ani jiné léky neužívám. Poařilo se mi usnout na hodinu v pondělí odpoledne a pak na 8 hodin v úterý ráno. V úterý ráno jsem měl menší nevolnost, třesavku, bolest svalů, ale nic strašného. Ve středu absolutně ok, jako kdyby nikdy nic. Večer jsem se vrátil do čech, ale nešel spát. Od čtvrtka přibližně od 7hod ráno se mi začala hodně točit hlava a občas mnou projelo něco jako ¨elektrický šok¨ a v hlavě, jako kdyby mi bouhla v hlavě rachejtle a udělalo se mi bílo před očima. Ten ¨šok¨ se opakoval tak cca 20x za minutu, s tím, že ne pravidelně a někdy byla i minuta klidu. To ustalo večer, ale hlava se mi silně motá dál, i ten ¨elektro šok¨cítím dál, jen není tak intenzivní. Teď je pátek, skoro půlnoc a v točení hlavy necítím rozdíl. Jako kdybych v sobě měl 0,5 l tvrdého alkoholu, špatně artikuluji. Chci se zeptat zda li to odezní a jestli je to normální průběh. Příjde mi jen trochu zvláštní, že ve středu jsem si opravdu připadal, jako kdybych nikdy nic nevzal. Jen podotýkám, že tohle byla moje první zkušenost s mdma. Děkuji za odpověď a omlouvám se za pravopisné chyby, trochu mne teď namáhá číst :)

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Jirko.
Omlouváme se za poněkud opožděnou odpověď. Vzhledem k množství dotazů, které nám na poradnu chodí, občas kapacitně nestíháme. Takže ještě jednou omluva.
A teď k vašemu dotazu. Přeci jen od jeho zadání už nějaká doba uplynula a já doufám, že je vám lépe a váš zdravotní stav se spontánně upravil. Pokud by jakékoli potíže přetrvávaly, je nutné se neprodleně vypravit k lékaři a o tom, co proběhlo, ho informovat. Takhle na dálku po internetu se dost těžce odhaduje, co se s vámi přesně dělo. Každopádně jste toho užil výrazně přes míru a v potencionálně rizikové kombinaci. (Btw - co vás to napadlo, hned napoprvé to takhle do sebe sypat? Mně se udělalo nedobře, jen když jsem si to četla;-)) Obecně se doporučuje užívané látky zásadně nekombinovat a ty poppers jsou z důvodů zvýšení tepové frekvence a snížení krevního tlaku nebezpečné  zejména v kombinaci s jinými stimulanty včetně MDMA a viagry. Navíc pokud se týká té extáze, nikdy nevíte, kolik a zda vůbec MDMA obsahuje a co je v ní za další příměsi (tedy pokud nebyla provedena laboratoří chromatografie, což asi nebude tento případ). Reakce pak mohou být dosti nevyzpytatelné. A i samotná MDMA je, zvláště ve vyšších dávkách, potencionálně neurotoxická.
Nu, takže závěrem - v případě, že jste tuto "jízdu" ve zdraví přežil, buďte rád a už to opravdu znovu nezkoušejte. V případě jakýchkoli přetrvávajích obtíží okamžitě k doktorovi a nechat si udělat příslušná vyšetření (kardiovaskulární, neurologická...).
Držím palce, ať jste v pořádku a podobné problémy nemusíte řešit.