Závislost na pervitinu
Bára
Dobrý den,
dozvěděla jsem se, že můj dobrý kamarád, 24 let, bere pervitin, nitrožilně. Nevím, jak mu mám pomoci, sám přiznává, že je potřeba s tím něco dělat, ale léčení v psychiatrické léčebně odmítá. Jsou i jiné možnosti? Nechci se dívat na to, jak se ničí a skončí špatně... děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Báro.
Je hezké, že máte snahu kamarádovi pomoci. Pokud sám své užívání vnímá jako problém, se kterým je třeba něco dělat, je to dobré znamení. Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, ale hlavním předpokladem pro úspěch je motivace a spolupráce.
Zdali odmítá pobytové možnosti léčby, mohl by využít ambulantní program a léčit se ambulantně. Neuvedla jste, odkud jste, takže nevím, zda mé doporučení teď nebude tak trochu ,,mimo mísu"...
Naše organizace nabízí i tuto možnost. Nejsnadnějším řešením, jak zjistit zda by kamarád tuto formu léčby přijal, je ta, že se tam zajde zcela nezávazně podívat a informovat o možnostech pro něj. Každé úterý a čtvrtek, pravidelně, v čase od 10.30 do 12.00 - probíhají ,,Motivační skupiny" na které může přijít každý, kdo o léčbě ambulantní formou uvažuje. Zdůrazněte mu, že vstupem do tohoto zařízení se ničím nezavazuje, opravdu se může jen přijít podívat a po té svobodně rozhodnout. Jak jsem již psala, v těchto případech je třeba především motivace a spolupráce, tudíž záleží pouze na něm. Můžete ho třeba doprovodit, zdali to bude potřeba.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Fax: +420 266 710 489
GSM: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Více informací naleznete zde :
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Jelikož pomáhání lidem ze závislosti není vůbec snadná záležitost a má svá mnohá úskalí, doporučila bych Vám, abyste i Vy využila odbornou pomoc v Poradně pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog. Jde o to, že mnohdy pomáhající zajdou až za hranici svých možností, ublíží tím především sami sobě a v samotném výsledku vlastně ani nepomohou. Aby Vaše pomoc byla účinná a také bezpečná, doporučuji se v osobním kontaktu poradit s kolegyní, jak na to jít či nejít...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba : Po až Pá 9,00 - 19.00
Je nutno se předem telefonicky objednat, poradenské služby jsou bezplatné.
Více informací zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Prozatím je to ode mne vše. Pokud by Vás ještě něco zajímalo po přečtení informací na uvedených odkazech, klidně zase napište. Zdali žijete někde jinde, uveďte, jaká města máte v dobré dostupnosti, pokusím se vyhledat jiné vhodné zařízení, kam byste se mohli obrátit.
Mějte se hezky, držím palce.
S pozdravem Markéta K.