Marihuana
Deamoon
Velice vas zdravim .-) Rad bycch vam sdelil svuj pribeh a podekoval za brzkou odpoved .-)
v 16 ti letech jsem zacal kourit marihuanu,v mire asi neceleho gramu denne,nekdy mene ,malo kdy i vice,,, jine drogy jsem bral take,ale sam jsem v nich nevidel dalsi cestu a proto skoncil sam a vratil jsem se zase pouze k marihuane,Travu kourim uz 8 let denne,jednou za rok vzdy zkusim prestat na tyden ,ten tyden me vzdy povzbudil a dal jsem si rikal ze travu k zivotu rozhodne nepotrebuji. Ale po tydnu nezavislosti na ni jsem opet zacal kazdodenne. Vec meho problemu se tyka : Mel jsem 3 lety vztah s holkou,ktera marihuanu uzivala se mnou. Vztah mi skoncil pred 14 ti dny ne moji vinou :-( od te doby nehulim travu,pomalu jsem po letech sledoval jak mi trava bere a nici vztah. Vztah sice skoncil,ale ja jsi odnesl predsevzeti ze uz nikdy si vazne nedam,nechci a v tom mam jasno,nemusim se drzet nebo odolavat,pac jsem si vybudoval uz znacny odpor. Na co se vlastne ptam :-) po prvnim tydnu bez zacinam chapat jak vse moc rychle uteklo a ze jsem spousty let nedelal to co jsem chtel,,, a zacinam s tim az ted,zacinam poznavat sam sebe a moznosti zivota bez zatmeneho mozku :-) Chtel bych se zeptat,co by jste mi doporucily aby se mi me mysleni co nejdrive srovnalo,abych se srovnal ja sam a necitil napeti z toho co bylo. Obcas mivam deprese na ktere jsem bral prasky,ale uz tez neberu pac chci vsechno zvladnout sam a bez jakych koliv latek. V noci se casto potim ted a mam poruchy spanku a casto i nechut k jidlu. Ctel bych znat vas nazor na to co dal. Myslim ze leceni je v tomto pripade asi precenene,ale urcite nejakou radu odborniku ,kteri se tomu venuji uz dela a urcite se s podobnym pripadem uz setkali. Mockrat dekuji za nazor a odpovedi k memu pribehu :-)))

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně gratuluji k takovému rozhodnutí. Jste opravdu statečný, po tolika letech se vším praštit. Není to jenom o samotné marihuaně, ale také celém životním stylu, možná i některých blízkých lidech apod. Celá tahle změna bohužel bude trvat docela dlouho. Marihuana je v tomto směru obzvlášť zrádná. K abstinenci na počátku patří právě poruchy spánku, depresivní nebo úzkostné stavy, pocity zmaru, výčitky za minulost, která protekla mezi prsty. To všechno je běžné a není vůbec lehké se s tím vyrovnat. Jste teprve na začátku. Rozhodně bych nepodceňovala deprese. Chápu, že už nechcete žádnou podporu ve formě psychoativních látek nebo léků, ale pak je riziko, že Vás deprese zažene zpět ke kouření. Nebyl byste rozhodně první. Lepší je tedy na přechodnou dobu stavy zaléčit. To ale musí posoudit psychiatr. Co se týče ostatních Vašich potíží, nejlepší cestou je dlouhodobější psychoterapie, ambulantně, není třeba nechat se hospitalizovat, pokud se Vám bude abstinence dařit. Psychoterapie Vám ale může velmi dobře pomoci vyrovnat se s různými změnami nálad, výčitkami, propady. A ty ještě určitě přijdou. Nechtějte to zvládnout za každou cenu sám, byla by škoda, kdyby to ani tentokrát nedopadlo.
Přeji hodně sil a trpělivosti!