pomoc
míla
Ahoj,mám podezření,že má spolubidlící v něčem asi tak 2 měsíce lítá.Z pohodářky je jeden den anděl,druhý den nervák,poslední dobou pořád spí,nejí hubne neustále se ošívá ,škrábe,smrká(popotahuje).Samozřejmě tvrdí,že jsem magor když ji nutím aby podala vysvětlení co se děje.Zajímalo by mě ve kterou chvíli bych ji měl popadnout a odvléct na testy,abych měl jistotu že test bude pozitivní.
Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předpokládám, že spolubydlící je dospělá, že už je jí 18 let. Nikdo ji tedy nemůže jen tak "popadnout a odvléct na testy". Jiná věc je, kdybyste se s ní domluvil, že je podstoupí dobrovolně. Pak by k nim byla nejlepší chvíle v momentě, kdy vykazuje hodně z příznaků, které popisujete - tedy ošívá se, škrábe, je zrychlená, popotahuje apod. Testy na drogy se dají koupit v lékárně, nemusíte ani nikam chodit.
Otázkou ale je, co testy získáte. I kdyby se nakrásně ukázalo, že nějakou drogu užila (to neznamená, že ji bere pravidelně, minimálně to neříká nic o tom, jak často a dlouho!), co pak? Spolubydlící Vám není ničím povinována. Pokud se nebude ochotná dohodnout a přijmout fakt, že má problém, a pak tedy i Vaši případnou pomoc, nezbývá Vám, než se rozhodnout, jestli s ní chcete dál bydlet nebo ne. A to i s rizikem, že drogy opravdu bere. Pro Vás je to samozřejmě velké riziko, mimo jiné i toho, že přivede někdy od bytu někoho nespolehlivého, že se Vám něco ztratí, že někde narazíte na špinavou jehlu (to pokud by brala časem injekčně).
V podstatě tedy máte možnost se s ní po dobrém domluvit (což už jste zřejmě zkusil) nebo si rozmyslet, zda chcete podstupovat všechna možná rizika, spojená se spolubydlením s uživatelem drog. Také se může stát, že opravdu drogy nebere a děje se s ní něco jiného. Pokud Vám to ale sama nechce vysvětlit, opět se nedá nutit. Je to na ní.