marihuana
tereza
chtela bych se zeptat jaka je trestni sankce za distribuci marihuany 30g? v pripade ze se jdete sami udat na policii...zohlednuje se to nejak nebo se k tomu pristupuje jako k bezne distribuci takze hrozi odneti svobody na 1-5 let nebo tresni sankce??
dekuji za odpoved potrebuju to ke sve seninarni praci

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Terezo.
Doporučuji vám pročíst § 283 trestního zákoníku. Sankce 1 až 5 let hrozí bez ohledu na to, zda jste trestnou činnost nahlásili sami nebo trestní stíhání bylo zahájeno z jiných důvodů. Je pravda, že by tato skutečnost mohla být soudem vnímána jako polehčující okolnost a mohl by to zohlednit např. při volbě druhu trestu. Pro posouzení trestní sazby je podstatné nejen množství marihuany (respektive THC), ale např. to, komu byla distribuována (přísněji je pochopitelně postihována distribuce osobám mladším 18ti, ev. 15ti let), zda distribuce probíhala opakovaně či v rámci organizované skupiny atd...
§ 283 najedete zde:
http://www.drogovaporadna.cz/trestni-zakonik.html
V případě dalších doplňujících dotazů můžete kontaktovat také Právní poradnu A.N.O., www.asociace.org.
Jen bych si vás dovolila upozornit, že ani tato poradna, ani Právní poradna A.N.O., primárně není určeta pro konzultace seminárních prací.