Darování krve
Andrea
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda můžu darovat krev (nic neplánuji-jen kdyby bylo potřeba pomoci někomu blízkému), když kouřím pravidelně večer marihuanu. Nejsem závislá, spíš to beru jako \"odreagování\" po celodenním \"maratonu\" Jsou dny, kdy nehulím a jsem v pohodě. Moc vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Cením si toho, že píšete dotaz ohledně darování krve, přestože v blízké budoucnosti to neplánujete. Pokud byste chtěla darovat krev, tak jednak musíte splňovat požadavky, které jsou na dárce kladené... Informace o tom, jaké jsou tyto požadavky, si můžete přečíst např. na http://www.darujkrev.cz/informace.shtml.
Pokud splňujete tyto podmínky a cítíte se po fyzické stránce zdravá, tak by s darováním krve neměl být problém, pokud ovšem budete nějakou dobu před dárcovstvím krve abstinovat od marihuany...
Co se týče doby, po kterou se dá marihuana detekovat v organismu (a kdy by Vaše kouření marihuany mohl být problém), tak při dlouhodobém pravidelném užívání (za což by se to Vaše dalo označit, byť třeba nekouříte úplně každý den a ve velkém množství), je doba detekce z krve cca 14 dní a doba detekce ze vzorku moči cca měsíc, výjimečně déle. Doporučovala bych Vám, abyste před případným darováním krve min 1 měsíc, lépe 2 měsíce, od marihuany abstinovala. Což zároveň, myslím, bohužel vylučuje darování krve pro někoho blízkého v nějaké akutní situaci.
Doufám, že Vám takto odpověď stačí.
No a na závěr - chápu, že je pro Vás kouření marihuany relax po celém dni, jen mě napadá, že jsou i jiné způsoby relaxace... ale to nebylo předmětem Vašeho dotazu, tak na to jen upozorňuji s tím, že i kouření marihuany má svá rizika, kterých by si člověk měl být vědom... Nevím, kolik je Vám let, jak dlouho takhle po večerech kouříte, jak jste na tom fyzicky, psychicky, takže těžko určit konkrétní riziko pro Vás, ale je dobré mít na paměti, že zejména psychickému zdraví to zrovna neprospívá, i když je to pro Vás v tu konkrétní chvíli forma odpočinku.
Přeji hodně štěstí a když byste se chtěla na něco dozeptat, tak jsme k dispozici.