hypnotika
Jutrina
Dobrý den,
mám dotaz o fungování hypnotik. Dříve když jsem je používal např. hypnogen, před spaním jsem pociťoval euforii, která mi pomáhala usnout. Dlouhou dobu jsem je nebral, až letos, nejdříve zopiclon pote i zolpidem a nedostavuje se žádná podpora spánku ani zmíněná euforie, která mi k němu pomáhala. Zkoušel jsem zdvojení dávky, ale absolutně žádný účinek. Napadá mě, že by mé léky mohli narušovat účinek těchto léků. Beru Serdolect 4mg 1*1 večer spolu s Prothiaden 75 1*1 a Valdoxabn 50mg. Ráno 1mg Rivotril a odpoledne také. Nevíte PROSíM čím si vysvětlit neúčinnost hypnotik? Občas přechodně je kvůli práci musím brát, musím vypnout a spát. Valdoxan funguje, ale někdy je to na ostří nože.

Odpověděl: Alena Trojáčková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď. Rozhodně nedoporučuji užívat jakákoliv hypnotika bez porady s lékařem, je to velmi nebezpečné vzhledem k tomu, ze některé další látky, které užíváte, take tlumí nejen centralní nervový systém, ale i dýchací soustavu, takže by mohlo dojít nejen ke zvýšenému útlumu CNS, ale i k útlumu dechu. Důvod, proč v současnosti hypnotika nefungují, opravdu nemůžu takto na dálku určit. Možná, že pokud jste dříve neužíval jiné léky, které také tlumí centrální nervový systém, mohla hypnotika typu zolpidem,zopiklon fungovat výrazněji. Nicméně podle mě by u Vás v současnosti spíš měla působit více - vzhledem k tomu, ze by měla
prohlubovat útlum CNS navozený dalšími léky, které užíváte. Zkuste se tedy obrátit na svého lékaře, který Vám léky píše.