Virus HIV
rufinka
Dobrý den,chci se zeptat jak velké riziko je se nakazit hiv pokud jsem měla nechráněný styk ale když do mně neejakuloval,ale na břicho.Předem děkuji za odpověd.Nashledanou

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
naše poradna je zaměřena na problematiku závislostí. I přesto, že přenos infekčních chorob s tímto také velmi úzce souvisí, doporučila bych Vám podívat se na stánky české společnosti AIDS pomoc
www.aids-pomoc.cz Otevřít odkaz v novém okně kde je také k dispozici on-line poradna  poradna@0044.cz ( myslím, že dostanete mnohem ,,fundovanější" odpověď ).
Také můžete využít bezplatnou telefonickou linku 800 800 980, která je k dispozici NON-STOP.
Pokud jste z Prahy, na tomto kontaktu lze provést bezplatné a anonymní testování ( pokud uznáte, že je to třeba ) :
Dům Světla
Malého 3/282
Praha 8 - Karlín
tel : 224 814 284
e-mail : info@aids-pomoc.cz
Zde kopíruji výňatek ze stránek Státního zdravotního ústavu :
Virus HIV je velmi citlivý k zevním vlivům, ničí ho běžné fyzikální a chemické prostředky, např. teplota nad 60o C, běžné dezinfekční prostředky, např. chlorové preparáty. Po zaschnutí virus HIV záhy hyne. Virus HIV se vyskytuje v tělesných tekutinách, zejména v krvi, spermatu, poševním sekretu a v mateřském mléku. Aby došlo k infekci musí do organismu člověka proniknout určité množství viru HIV, hovoříme o tzv. infekční dávce.
Více se můžete dočíst zde :  www.aids-hiv.cz  (Národní program boje proti HIV/AIDS - Státní zdravotní ústav ČR)
Ať vše dobře dopadne a ať se Vám daří.
S pozdravem Markéta K.