Motivace
Standa
Dobrý den. Dcera je v ústavní péči, kolem pěti let brala pervitin.Je u ní vyvinutá silná závislost.Proč se v myslím si fungující rodině dítě, které je milováno ocitne v drogovém světě.Ptám se jaká motivace, nebo co podle světových statistik nejčastěji zafunguje,aby závislý nebral.Chci být realista a myslím si že to je skoro nad lidské síly.Poradťe, moc se o ní bojím. Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
S největší pravděpodobností jste svůj dotaz zadal/a 2x, pro jistotu svou odpověď + kontakt na zařízení, které doporučuji navštívit kopíruji i sem.
Držím palce ! Pokud by Praha byl problém, napište ještě jednou a uveďtě jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti, pokusím se vyhledat jiné vhodné zařízení.
M.K.
Zdravím Vás.
Toto jsou vždy tak velmi individuální záležitosti, že nelze odpovědět jednou universální odpovědí, která by pasovala na všechny. Většinou je to vždy shoda více podmětů, které když se potkají, mohou v závislost vyústit. Rozhodně to je, ale téma na delší povídání a opravdu velmi těžko to shrnout do pár vět...
Nicméně, je dobře, že dcera je již v rukou odborníků. Chápu, že Vám její situace, potažmo i Vaše, není lhostejná, zabýváte se všemi možnými otázkami a zcela legitimně se jistě i obáváte toho, jak to vše dopadne. To vše je zcela pochopitelné...
Neuvádíte, odkud jste. Zdali jste z Prahy nebo by nebyl pro Vás problém ji navštívit, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo a to velmi úzce specializuje na práci s rodinnými příslušníky uživatelů nelegálních drog. V osobním kontaktu, který je rozhodně v tomto ohledu nejúčinnější, byste měli mnohem více prostoru probrat vše co je třeba a poradit se o dalších vhodných krocích. Kontakt s poradnou může být pravidelný. Veškeré služby jsou bezplatné. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, poradíte jak pokračovat v komunikaci, také získáte podporu, což si v takto nesnadném období jistě zasloužíte.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Více zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Přeji hodně sil, Vám i dceři. Také ať vše dobře dopadne. Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.