syn a marihuana
helenka
Srdecne Vas pozdravujem moj 14 rocny syn parkrat skusil marihuanu vyzera to ze sa drzi a uvedomil si to.asi prosim o radu pre nas rodicov co s narusenou doverou a vobec kontrolovat,nekontrolovat? alebo sa mame spravat uplne normalne? Ako postupovat spravne a pomoct mu aby to nelakalo???
velmi pekne dakujem.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
na Vaše otázky bohužel není jednoduchá odpověď. V každé rodině to funguje trochu jinak, důvěra a otevřenost mezi dětmi a rodiči je různá. Proto také jednání s dítětem, které okusilo drogy je velmi různé. Zdá se ale, že ve Vašem případě jste se zachovali tak, že to mělo správný efekt. Zkuste tedy pokračovat nakročeným směrem a vyhnout se extrémům. Důvěra byla trochu narušena, a tak je přirozené, že chvilku potrvá, než se obnoví. Kontrolujte tak, jak budete považovat za nutné k vlastnímu klidu, s tím, že se na tom předem se synem domluvíte, aby chápal, proč to tak je. Chovat se úplně normálně je těžké, protože to "úplně normální" situace není. A hlavně zkuste i nadále se synem o celé vci co nejvíce komunikovat. I o tom, co ho na marihuaně láká, co neškodného by mu ji mohlo nahradit apod.
Pokud byste se potřebovali v některých otázkách ujistit, můžete navštívit odborníka, se kterým situaci proberete podrobněji. Klidně k němu zajděte i bez syna, poradit se o svém přístupu k němu.