Pervitin
M
Dobrý den, děkuji za zodpovězení mého včerejšího dotazu.
Testovala jsem syna na užívání pervitinu z moči,tvrdil, že pervitin užil naposledy v prosinci 2011, bohužel testy byly pozitivní na THC a methamfetamin, z toho důvodu jsem potřebovala vědět dobu detekce.
Syn, slíbil, že s užíváním drog skončí... Mohu Vás touto cestou požádat o radu, jak dále postupovat. Děkuji M.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ve vaší situaci by bylo nejrozumější obrátit se na odbornou pomoc osobně. Pro zvolení optimálního postupu, který by problém užívání drog posunul žádoucím směrem, bývá potřeba zohlednit řadu dalších aspektů a přistupovat k němu tak nějak komplexně. Samotné testování tento problém určitě nevyřeší. Proto bych vám jednoznačně doporučila návštěvu některého poradenského centra, které se na tuto problematiku specializuje. Budete moci ve spolupráci s nestranným odborníkem zvážit své další kroky a chování k synovi a konzultovat postupy, které za dané situace mohou vašeho syna nejúčinněji motivovat k pozitivním změnám a vést k žádoucím výsledkům a naopak čeho se ve vzájemné komunikaci se synem vyvarovat.
Ve svém dotazu bohužel nepíšete, odkud jste takže vám nejsem schopna doporučit konkrétní poradnu. Existují jednak specializované poradny pro rodiny a blízké závislých, ale můžete se obrátit také na nejbližší kontaktní centrum. Většina z nich poskytuje poradenství a pomoc i rodičům, nejen uživatelům drog. Jejich adresář s vyhledáváním dle regionu najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. A nebo znovu napište a uveďte větší města ve vašem okolí a my vám konkrétní zařízení doporučíme.
Věřím, že se vám i synovi podaří stávající potíže překonat a vše se dá do pořádku.
Hodně štěstí a sil.