Mohu zavolat?
Markéta
Dobrý den, nemám s takovými věcmi zkušenosti a vlastně nevím koho se zeptat.. Můj přítel no vlastně kamarád bude nastupovat do léčebny pro drogově závislé na pervitinu a no prostě chtěla jsem se zeptat jestli mu můžu volat nebo navštívit nebo mu něco přinést. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Markéto,
neuvedla jste, kam kamarád nastupuje. Je to různé, každá léčebna či terapeutická komunita má svá vnitřní pravidla a mohou se mírně lišit. Např. v terapeutické komunitě Němčice, kde jsem profesně působila je to tak, že první měsíc je dotyčná léčící se osoba zcela bez kontaktu (telefon, dopisy, návštěvy). Což se v průběhu léčby postupně mění, čím déle klient v léčbě setrvá, tím více možností pak má...Trochu jiné to je v psychiatrických léčebnách, kde vše probíhá podobně jako na jiných zdravotních odděleních, jsou dané návštěvní hodiny, které mohou blízké osoby využít. Asi by bylo nejlepší se přímo informovat tam, kde kamarád léčbu nastoupil. Nebo nám napište kde v léčbě je. Všude, ale platí stejná podmínka, přinést můžete cokoliv, mimo alkoholu a drog. Což je asi jasné.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.