závislost na marihuaně
Mišak
Dobrý den mam celkem asi velký problém začel sem hulit už ve 13roků a teď mi je 22 a nevím jak to říc prostě se nemužu zbavit toho abych přestal hulit,nevím asi mam slabou vůli jen se do toho pořadně opřít,ale když přestanu hulit tak mam celkem deprese,jsem celej rozklepanej,nesoustředěnej,nic mně skorem nebaví ale asi nejhorší je že když denně nehulím tak přestanu mít chuť k jídlu doslova se mi stahne žaludek den až dva dny skorem nemužu jist,vím když stím něco rychle neudělam tak za 10let budu uplně vyhulenej,jenže když jsem na nakým fajn mistě v přírodě např.pozorování západu slunce tak mi ktomu patří neodmyslitelně Joint jako Pavlův reflex s červenou žárovkou.Mužete mi říc prosím váš nazor nebo nakou radu Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v podstatě jste si odpověděl hned v názvu Vašeho dotazu - "závislost na marihuaně". A závislosti je vždy hodně těžké se zbavit. Obzvlášť po tolika letech. Vůbec se nedivím, že Vám to nejde hned a jednoduše. Ani nemusíte mít nijak slabou vůli, není to tak jednoduché, jak se zdá. Možná by Vám to šlo lépe s pomocí. Je docela dobré celou situaci zmapovat s odborníkem a udělat plán, jak abstinovat, čemu je třeba se vyhnout, jak zaplnit prázdné místo, které po marihuaně ve Vašem životě zůstane atd. Existují i ambulantní služby, není třeba hned hospitalizace. Ale ani detox někdy není špatný. Rychle se zbavíte látky v těle a pak je třeba hned naplánovat způsob, jak se zbavit také psychického návyku.
Doporučovala bych Vám tedy vyhledat odbornou pomoc, vše podrobně probrat a udělat nějaký plán, co by pro Vác bylo vhodné. Pokud by to ale pro Vás nebylo přijatelné, můžete pro začátek zkusit alespoň rady odborníka zprostředkovaně, v podobě svépomocných příruček. Najdete je např. na stránkách MUDr. Nešpora www.drnespor.eu.
Přeji hodně sil, ať se Vám daří závislosti se zbavit.