Stilnox
Mich
Dobrý den, pět let úžívám celkem pravidelně stilnox při náročném povolání, kdy je to údajně běžné (na předpis). Zpočátku příležitostně na usnutí, později během dne pře jednáním. První roky balení 1,5 na měsíc, pak večer 3 mg, později už také balení na měsíc. Poslední dva roky jsem to přestal kontrolovat (lékaři předepisovali).
Dnes se strachem a abstinenčními dopady zdravotními následky spatřuji, že se z toho asi nedostanu sám a co s tím. Mám pocit, že když to snižuji a nahrazuji něčím jiným, jsem v tom hlouběji. Nedovedu si představit, co mne kde a jak dlouho čeká, pokud ještě mám mít šanci být normální. Je mi 45 a přidali se k tomu už před třemi roky nějaké depresivní poruchy. Manželka rezignovala, když jsem se jí svěřil, že jsem v problému...
Děkuji za Váš názor a doporučení
S pozdravem Michal

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zbavit se po tak dlouhé době závislosti na léku jako je Stilnox opravdu není jednoduché. Nemá smysl metodou pokusu a omylu snižovat a zvyšovat dávky nebo lék nahrazovat jiným. To se do toho opravdu zamotáte. Doporučila bych vyhledat psychiatra, který Vám jen nepředepíše další léky, ale udělá s Vámi podrobný plán vyabstinování, včetně psychoterapie. V případě, že budou přetrvávat deprese, měl by řešit i ty. Bude to běh na dlouhou trať, je třeba bát trpělivý. Ale rozhodně můžete být zase v pořádku a bez Stilnoxu. Možná dojdete s lékařem i k tomu, že je třeba pobytová detoxifikace, to by bylo rychlejší, i když také nijak příjemné.
Obraťte se tedy na psychiatra, který má zkušenosti s léčbou závilsostí a bude Vám věnovat víc než jen jeden pohled a recept. Pokud byste o žádném nevěděl, napište lokalitu, zkusím Vám někoho doporučit.
Přeji hodně sil a trpělivosti!