Pomoc bývalému příteli s pervitinem
satine
Dobrý den, mám dotaz...Nedá se to tady rozhodně vše vypsat, právě proto bych se chtěla zeptat, jestli je možné Vás nakym zpusobem navstivit a informovat se o tom jak bych mohla pomoci bývalému příteli, který má problém s pervitinem...je to celé o tom, že před nějakou dobou jsme on ja a nas kamarad si začali sem tam o vikendech davat a pak už to bylo samozřejmě častější.. nas dva to dovedlo az k rozpadu naseho vztahu, protože já mám jiný pohled na drogy než on a uz jsem to nevydržela a on si to ted jede nejen každý víkend ale už i v týdnu,chtěla bych mu strašně pomoct jsme jedinný normální člověk ktereho ted ma a nemuzu se divat na to jak mu uz nezalezi na nicem a nema zadny smysl v zivote,strasne se bojim ze udela nakou houpost a chci tomu predejit...dekuju moc

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ptáte se, jak byste mohla pomoci bývalému příteli, který po období vašeho společného experimentování s pervitinem u něj zůstal, zatím co vy jste užívat přestala. (Pokud jsem tedy váš dotaz pochopila správně).
Chápu, že vás to trápí a je možné, že někdy třeba máte i pocit jakési "spoluzodpovědnosti" za expřítelovu závislost, protože jste s pervitinem začínali společně. Uvědomuji si, že je to z mé strany trochu spekulace, ale jen bych vám chtěla říci, že vy si problémy svého expřítele vyčítat nemusíte, neboť zodpovědnost za svůj život a rozhodnutí si nese každý sám a nese si i jejich následky.
Pokud se týká způsobu, jak můžete expříteli pomoci, bude záležet především na tom, zda on sám má dojem, že pomoc potřebuje a také v čem. Na úvod svého dotazu píšete, že byste se ráda o všem poradila osobně a myslím, že je to pro vás opravdu nejefektivnější řešení. Protože v rámci osobní konzultace máte mnohem více prostoru pro celkové popsání situace a zvážení všech alternatit, jak s ní naložit. Bohužel nepíšete, odkud jste, ale pokud by pro vás byla dostupná Praha, můžete se objednat do poradny, na kterou vám posílám adresu níže. V případě, že Praha je pro vás daleko, existuje možnost obrátit se na nejbližší kontaktní centrum. Velká většina těchto center poskytuje poradenství nejen uživatelům drog, ale také jejich rodinám a blízkým. Adresář s vyhledáváním najdete na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Případně znovu napište, kde bydlíte, a my vám vhodnou poradnu doporučíme.
Přeji hodně štěstí a k abstinenci vám samozřemě gratuluji.
Poradna pro rodiče a blízké
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: 284 824 234; 739 268 527
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html