Děkuji!!!!
Klára
Nedávno jsem Vám psala,kvůli mému zavislému příteli.Byla jsem zoufalá,nevěděla jsem jak ve vztahu pokračovat dál..a jak pokračovat sama ve svém životě..Ptala jsem se jestli pomohou ultimáta..poradili jste mi,že jestli-že budu trvat na svém,budu alespon vědět na čem jsem..Rozhodla jsem se.Svému příteli jsem řekla,že jestli nepřestane fetovat,je konec..A přitom jsem věděla,že s tím nepřestane a že se prostě budeme muset rozejít..Samozřejmě,že si dal znovu..A pozval si mě k sobě,kde se rozešel se mnou on sám.Na nějaký čas.Odjel daleko od toho našeho fetáckýho kraje,kde se zná s každým,kterej bere,bral,nebo brát začíná,mezi normální lidi,kteří ho nebudou znát jako fetku a nikdo ho k tomu nebude vést a ani ovlivnovat,což byl u něj vlastně největší problém..odjel na jakoby ,,léčení\"..Rozhodl se tak sám kvůli nám..Abychom, až se vrátí,si mohli splnit to,co si plánujem,a já už se kvůli němu nemusela jenom trápit..Věřím a doufám v dobrý konec.. Takže Vám děkuji za radu,a za to,že jste byli alespon vy jediní,kdo nade mnou..nad námi nezlomil hůl.Přeji pěkný den..:)

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Kláro.
Jsem ráda, že jste se ozvala. Určitě nebylo jednoduché sama za sebe dospět k takto jednoznačnému přístupu, ale myslím, že pro vaši vlastní budoucnost to bylo moudré rozhodnutí. Až čas ukáže, zda příteli změna prostředí pomohla natolik, že trvale abstinuje. Je pravda, že to může mít pozitivní vliv, ale pouhá změna prostředí častokrát nebývá dostačující. No, uvidíte. V každém případě je to teď na něm.
Určitě však období, kdy budete bez přítele, lze smysluplně využít. Vrátit se k zálibám, kontaktům a cílům, které byly díky nárokům ve vztahu upozaděny, najít své vlastní směrování do budoucna. Nebývá to úplně snadné, ale za pokus to rozhodně stojí už proto, aby se vaší hlavní životní náplní nestalo čekání na abstinenci přítele a jeho návrat.
Budu držet palce, ať všechno dobře dopadne.
PS: V minulé odpovědi jsem vám nabízela možnost návštěvy odborníka a osobní konzultace, která by vám mohla pomoci nelehké období, kterým aktuálně procházíte, snáze zvládnout. To samozřejmě platí pořád, když tak dejte vědět region, vhodný kontakt vám vyhledáme.