pokračování dotazu 726740
Eva
Dobrý den,
navazuji na dotaz č. 726740 ze dne 9.2.2012. Děkuji za odpověď. Manžel se synem v klidu promluvil, žádný problém nebyl, syn uvedl, že ten hnědý prášek je guarana, kterou si spolubydlící objednal kvůli výdrži v učení. Sám syn a další spolužáci jí údajně již taky mají objedanou. Nezbývá, než mu věřit a vzhledem k přímé a rychlé odpovědi bez vytáček si opravdu myslím, že je to pravda. Ovšem z rozhovoru vyplynula skutečnost, že syn údajně občas kouří marihuanu. Jsem z toho nešťastná a nevím, jak se mám zachovat, abych neudělala něco špatně. Chci, aby syn věděl, že to neschvaluji a že chci, aby s tím skončil, ale uvědomuji si, že v jeho téměř 20 letech na něj nemám téměř žádný vliv a nechci situaci vyhrotit do nějakých hádek a následnému případnému odcizování nebo snad i útěku z domova a ukončení studia. Opravdu nevím, co mám dělat. Syn byl vždy tak trochu rebel, vždy musel \"jít proti proudu\" a proti zaběhlým názorům. Je pravda, že poslední dobou už je situace klidnější, ve škole problémy nějaké výrazné nejsou (4 trojky v pololetí) a to ani výchovné. Co mi poradíte? Děkuju moc za odpověď a přeji krásný den. Eva

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
myslím, že jste se rozhodla zcela správně synovi důvěřovat. Pokud budete pokračovat v nastoleném stylu komunikace, nevidím ani problém v tom, že byste synovi řekla co vám vadí na kouření marihuany a normálně si s ním o tom pohovořila. Buda pak samozřejmě na něm, jak s informacemi od vás naloží, nicméně nemyslím, že by podobný rozhovor měl vést k hádce a odchodu z domova.
Navíc, pokud je vašemu synovi dvacet, máte spolu dobrý vztah a on si občas zahulí, nemusíte z toho mít špatné pocity. Je to pořád lepší, než kdyby chodil každý den z hospody opilý a doma pak nějak vyváděl...
Pepa Šedivý