tramal
Anet
dobrý den,nezávazně bych se chtěla inf.jak pomoci člověku,který se už 1 léčil v závislosti na tramalu..skoro rok nás všechny klamal,jak se vším skončil a nyní se svěřil s tím,že to nezvládl a dále v tom líta..Co mužeme pro něj udělat,jak pomoci?musí zpátky do léčebny?Poradte mi prosím.děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Anet.
Optimální by bylo, kdyby se vám podařilo dotyčného přesvědčit k vyhledání odborné pomoci. Tramal je lék ze skupiny opioidů a při dlouhodobém užívání na něm vzniká závislost, která má psychickou i fyzickou složku. Způsob vysazování a tedy i to, zda bude potřeba hospitalizace, musí posoudit lékař. Nevím, zda je dotyčný motivovaný svou situaci nějak zásadně řešit, nicméně to, že se vám sám svěřil, by mohlo svědčit o jeho snaze se svou závislostí něco dělat. Rovněž nevím, v jakém vztahu jste k dotyčnému vy a jaké jsou vaše možnosti problém ovlivnit. V každém případě by bylo rozumné obrátit se na lékaře. A to buď do některé z AT ambulancí a nebo, pokud dotyčný v minulosti absolvoval léčbu a byl s nějakým lékařem v kontaktu, tak přímo na něj. Na AT ambulanci se nakonec můžete obrátit i vy, jako osoba blízká, a situaci konzultovat a poradit se, jaký postup by ve vašem případě byl nejvhodnější.
Kdybyste si nebyli jisti konkrétním lékařem ve vašem okolí, můžete se podívat na www.drog-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a nejbližší AT ambulanci si vyhledat.
Přeji hodně štěstí a když tak dejte vědět, jak to dopadlo.