odvykání od léků
kukura
dlouhoddobě se mi podařilo užívat na bolest tramabene, nyní jsem ho vysadila a už vidím důlsedky potímse, bez nálady, nechut cokoliv dělat, jako pořád strašně utahaná, chtěla bych to nějak napravit, ale nevím, co bych si vzala, co by mi pomohlo.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to co prožíváte, jsou celkem typické abstinenční příznaky. Nemá moc smysl "vytloukat klín klínem" a zase se snažit nějakým jiným lékem se jich zbavit. Je potřeba to vydržet, nemělo by to trvat dlouho. Jediné, co Vás možná bude trápit déle, budou poruchy spánku. Zkuste nepříjemné stavy překonat spíš tak, že budete dostatečně odpočívat, dodržovat nějakou dobu pravidelný režim. Pokud by špatná nálada přetrvávala delší dobu (déle než několik týdnů), bylo by nejlepší poradit se s psychiatrem, jestli už je na čase řešit to nějakými léky. Další důležitou věcí je také vyřešit bolesti, kvůli kterým jste lék původně brala. Pokud ještě nezmizely, bylo by dobré najít s lékaři jinou cestu, jak se jich zbavit nebo je zvládnout.