Cokolada
Benito
Dobry den, mate zkusenosti se zavisloti na sladkustkach? Hlavne na cokolade? V prubehu zivota sem si pomalicku, ale jiste vytvoril silnej navyk. Mel jsem to jakz takz pod kontrolou, ale asi pred rokem se to zacalo lamat. Bral sem cim dal tim silnejsi davky (z 20% mlecnejch sem skoncil na 90% horkejch svycarech, davkovani samozrejme taky vylezlo...). No a ted nejsem schopnej vyrazit ani do prace bez par \"deklů\" ty nejcistsi čokošky v kapse. Zkousim s tim bojovat dobrej mesic, ale dyl jak dva dny to nevydrzim. Zacinam mit pak fakt divny stavy. Ctvercovy stiny za zavesama, mluvici lednicka, pri sexu si predstavuju jak to delam se studenstkou peceti... Dokonce vidim moji drogu i v televizi, jak si ji zavisly strilej primo do pusy pred zraky sokovanejch divaku, kterejm ale neprijde nic divnyho!! ... Napadlo mne, ze je to taky mozna prostredim... Chytil sem se spatny party a dokonce fetujeme i v rodine! pls help, v praci zatim nikdo nic nepoznal, ale kdyby jo, tak mne urcite vyrazej, manzelka nebude sama stacit splacet dluhy a skoncime venku, jeste v takovyhle zime! Brrr! Jarmil ze squatu mi rikal, ze kdyz si dam pernik, tak prej na cokolady vubec myslet nebudu, ale to mi moc nedava smysl. Z dobrutky na dobrutku? Blbost... Vim, ze nikdy neni pozde, ale ja uz tomu prestavam verit. Prosim, spaste me!

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
možná můžete zkusit pomalu snižovat dávky. Pokud by to nebedlo ke kýženému výsledku (teď mluvím z vlastní zkušenosti) zkuste substituovat pomocí zdravějších cukrů. Mám na mysli třeba med. To je výborné sladidlo do kávy a čaje. Samozřejmě, není to stejné, jako čokoláda, ale člověka to na chvilku uspokojí. Pozor však na zneužívání substitučního preparátu (medu)! Pokud se vám stane, že ho začněte konzumovat přímo ze sklenice v obrovských dávkách, budete zase tam, kde jste byl...
Ohledně vaší situace v zaměstnání - naštěstí je již dnes společnost na konzumenty čokolády připravena a je k nim tolerantnější, než dříve. Také policie se již naučila konzumaci čokolády na veřejnosti přehlížet. Je pravda, že při dnešních cenách se jedná o finančně náročnou závislost, na druhou stranu je riziko vaší kriminalizace minimální. Zkuste si s kolegy o svém problému promluvit (třeba u čokoládového dortu) a uvidíte, že jsou to lidé chápaví a vstřícní...
Hodně sil přeje
Pepa Šedivý