THC
Lama
ano, skoro denně. Víte je to takovej pocit že jdu s partou, všichni jsme ve stejném stavu a užíváme si to, je to něco co nás spojuje. Akorát si poslední dobou uvědomuji, že bez toho neumím žít, což mě dost děsí. Ještě bych měla jeden dotaz: Zažádala jsem si o brigádu a budu muset na prohlídku (odeberou mi moč a krev)bojím se,že testy provedou, aby se ujistili, že nezaměstnávají fetku. Dělá se to kvůli tomu ?? ..Děkuji moc

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
není běžné, aby Vás testovali kvůli brigádě na drogy. Bez Vašeho vědomí by to rozhodně dělat neměli. Spíš může jít o zjištění celkového zdravotního stavu, případně infeknčích nemocí. Ale nebojte se zeptat. Jde přeci o Vás, Vaše zdraví, a není na škodu vědět, proč mi chce někdo brát krev.
Pokud jde o užívání marihuany s partou ... asi k tomu není moc co dodat. Takhle to má spousta lidí. Část to drží dlouho, i daleko do dospělosti. Druhou část to přestane bavit a hledá zábavu jinde. Svým způsobem z  užívání marihuany vyrostou. Vypadá to, že Vy jste někde na hraně. Už se to pro Vás stalo zvykem, ale ten Vám pomalu přestává bavit. Rozhodnutí, jak s tím vším naložíte, bude ale nakonec na Vás.
Samozřejmě může být těžší přestávat, když nemáte jiné koníčky, jiné kamarády, nebo když marihuanou automedikujete své subdepresivní stavy. Pro začátek by mohlo být dobré prostě abstinování na nějakou dobu vyzkoušet. Jednoduše si můžete říct (a třeba to i oznámit kamarádům), že zkusíte 1-2 měsíce abstinovat. To už je doba, za kterou můžete něco změnit a pak si znovu vybrat, jestli se k užívání vrátit.
Pokud byste si ráda o všem nejprve osobně promluvila, pak se můžete obrátit na kontaktní centra, nebo nízkoprahové kluby. Máte představu, kde je hledat? Mohli by tam s Vámi probrat, jak to vlastně s tou  marihuanou máte, co Vás na ní vlastně baví, co Vás štve, připravit plán, jak začít abstinovat a co dělat, když na Vás přijdou chutě apod.
Kdybyste o něco takového stála, dejte vědět, která větší města Vám jsou dostupná, poslala bych Vám kontakt.
Co Vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.