Potrebuji poradit
Jana
Dobrý den,
v krizovém centru mi dali vaší emailovou adresu. Potřebovala bych poradit s problémem v naší rodině, který neumíme vyřešit.
Můj bratr se od mých rodičů odstěhoval před dvěma lety. Nerozešli se ve zlém. Prostě se jednoho dne sebral a odjel neznámo kam. Od jeho kamarádů jsem se později dozvěděla, že s největší pravděpodobností užívá pervitin. Mým rodičům se ulevilo, že je pryč, protože ho pořád tahali z nějakého problému. V krizovém centru, který jsme navštívili, nám řekli. Nejlepší bude, když se odstěhuje.Mysleli jsme, že chodí do práce, protože je bez závazků a je mladý.Přišel ale domů dopis ze zdravotní pojišťovny, že si neplatí zdravotní pojištění. V léčebně tedy taky určitě není, to by mu stát platil zdravotní pojištění. Čas utíká a už to budou dva roky, co se neozval.
Máme strach, jestli je vůbec naživu. Aby nám někde neumrznul. Máme dojít na policii.
Prosím o radu, předem děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
můžete se obrátit na Policii ČR a bratra nahlásit jako pohřešovaného. Nicméně, pokud odešel již před dvěma lety, vy o něm nemáte žádné zprávy a ani podezření, že se např. mohl stát obětí trestného činu, těžko říci, v jakém rozsahu se policie bude věcí zabývat. Ale za pokus to jistě stojí.
V případě, že informace o jeho užívání drog je spolehlivá a navíc máte rámcově představu, kde by se váš bratr mohl aktuálně pohybovat, můžete mu zkusit nechat písemný vzkaz v některém z kontaktních center pro drogově závislé s tím, že byste uvítali, kdyby se vám ozval. Adresář kontaktních center v ČR s vyhledáváním dle regionu najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Pakliže bratr do některého takového zařízení neanonymně dochází, pracovníci mu vzkaz jistě předají.
Určitě je to pro vás, jako rodinu, velmi nepříjemná situace, se kterou bohužel mnoho nejde udělat. Přeji, ať nakonec všechno dobře dopadne a bratr se vám brzy ozve.
Hodně štěstí.