Marihuana
anonymous
Dobrý den, měl bych na vás dotaz. Jsem muž a je mi 15 let. Zhruba před třemi týdny jsem šel do školy, jako každý jiný den. Nic zvláštního. No a když jsme zrovna měli 2 hodinu, prásk byl jsem zhulený. Tak si řikam co to je ?! Vždyt sem nic neměl..ani sem ráno nekouřil tak co to je ? Vím jaký to je stav, jednou jsem hulit zkoušel. Jenže já mám problém že po trávě mám stav, který se nazýva \"panický akt\". Nesnáším ten stav..no ale vratme se k té škole..no tak řikam tak sem se asi někde načichal nebo ja nevim..no a po škole okey a večer taky..přes vikend celkem v pohodě a vp onděli do školy a zas prask byl sem zhulenej řikam tak co je ?? pokaždy se z toho chci dostat a nejde to..no tak utery středa zas zkouřenej ve škole..no a v patek večer jsem s přáteli šel večer do hospody...a bum zhulenej jak paprika...nyní o víkendu taky, šel jsem na diskoteku a prásk zase uplně oslabenej zasekanej....všechno se mi ,mlží před očima..prosím poradte mi někdo co s tím, mamě sem už řikal že mam takovy stavy ale ona si mysli že se mi akorat nechce chodit do školy ale ja už nevim co s tim..jestli nejsem nak oslabenej nebo ja nevim...děkuju za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
těžko říct, jak moc souvisí Vaše stavy, které jste popsal jako "panický akt" s jednorázovým užitím marihuany. Nicméně v případě, že se Vám tyto stavy opakovaně a nečekaně vracejí, bylo by na místě obrátit se na odborníky. Ve Vašem případě by to měl být nejspíš psychiatr. Ten by se měl pokusit zjistit, co přesně se s Vámi děje, dočasně by mohl nasadit takovou medikaci, která by návratu podobných stavů zabránila, nebo je alespoň omezila.
Napsal jste o sobě velmi málo, stejně tak i o Vašich stavech. Nemám představu, jak Vám je, jak to máte s marihuanou atd. Mohu Vám tedy poradit jen velmi obecně. Nejrozumější by nejspíš bylo vyhledat osobní pomoc. Tu byste mohl hledat přes pedagogicko-psychologickou poradnu (v každém větším městě by měla být a kontakt byste mohl dostat ve škole - od třídní učitelky, výchovného poradce apod.). Případně napište, odkud jste, pokusila bych se zjistit, kdo se podobné problematice v nejbližším okolí věnuje.
Pokud jde o mamku, můžete jí říct, že se chystáte navštívit odborníka a probrat to s ní. Případně jí i vzít s sebou.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.