Interferon
Kurt
Dobrý den,
Jsem HCV+
Na vašich stránkách jsem se dozvěděl ,že poslední dobou se k léčbě chronické Hepatitdy C používá léčebné látky Interferon. Proto bych se chtěl zeptat, co tato léčba obnáší a popřípadě se i dozvědět kde se dá takto léčit?
Předem díky za váš čas.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
poměrně podrobně zpracované odpovědi na většinu Vašich otázek najdete na stránkách www.virova-hepatitida.cz - dozvíte se zde, kde hledat pomoc, jak vypadají vstupní vyšetření, jak probíhá léčba, včetně jejích vedlejších účinků. Najdete zda odkaz na bezplatnou informační telefonní linku 800 333 365, která funguje v pracovní dny od 10 do 17 hodin.
Léčba je proces značně individuální. Obecně většinou probíhá tak, že po krevních testech a biopsii se lékař rozhodne, zda nasadí léčbu. Základní léčba trvá 3 měsíce, u řady pacientů je to však i 6 měsíců. Nasazují se dva základní léky - ribavirin a interferon.
Ne každý snáčí léčbu dobře. Někdo má mizernou náladu, nic mu nechutná apod. Na někom však ani nepoznáte, že se léčí. Léčba většinou probíhá na hepatologii. Odkázat by Vás mohl praktické lékař.
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.