hepatitida typu C
AGNES
DOBRÝ DEN
DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ,PRŮŠVIH MI NEHROZÍ
MĚLA BYCH ALE PROSÍM JEŠTĚ JEDEN DOTAZ
POKUD JSEM SE NAPILA ZE SKLENICE KDE BYLA VODA, KDE SI DOTYČNÝ VYMÝVAL STŘÍKAČKU SE ZBYTKEM SVÉ KRVE, A DOTYČNÝ MÁ HEPATITIDU TYPU \"C\" JAKÁ JE PRAVDĚPODOBNOST NÁKAZY PRO MOU OSOBU KDYŽ SLENICE S VODOU LEŽELA ASI 20MINUT VOLNĚ NA STOLE!!!
MNOHOKRÁT DĚKUJI
P.S. HNED JSEM SI VZALA DO ÚST ANTIBIOTIKUM A TABLETU NECHALA ROZPUSTIT V ÚSTECH
Agnes

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Agnes.
Nákaza způsobem, jaký popisujete, je nepravděpodobná. Virus hepatitidy C je poměrně citlivý a mimo lidský organismus přežívá velmi krátce. Navíc pro přenos a nákazu jsou potřeba specifické podmínky - mj. určitý stupeň koncentrace viru v infikované krvi a zejména relativně rychlý přenos infikované krve do krevního oběhu další osoby.
Na vašem místě bych si však na testy určitě zašla. Přeci jen jste se pohybovala/pohybujete se v rizikovém prostředí, co se možností nákazy infekčními chorobami týká. A budete nepochybně klidnější.
Nu, buďte na sebe opatrná. Hepatitida C není nic příjemného a navíc si můžete přivodit řadu dalších velmi vážných zdravotních komplikací. Ale to nejspíš víte.
PS: Virus hepatitidy C není na antibiotika citlivý, takže jejich užití nemá význam.