Rivotril + alkohol
Hela
Dobrý den, již dlouho se léčím s depresemi a úzkostí spojenou s panickými stavy. Byla jsem u spousty psychiatrů a každy na mě zkoušel BZD. Bohužel jsem svoje stavy často řešila požitím alkoholu, takže to bylo strašné, byla jsem v poslední době i agresivní a napadla jsem svého manžela. Vyhledala jsem pomoc na CKI v Bohnicích a byl mi doporučen detox. Mám z toho obavy, ale chci se toho všeho zbavit. Můžete mi napsat něco o tom, jak detox probíhá a jestli mě tam přijmou, když mám trvalé bydliště jinde, ale již přes rok bydlíme v Praze? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud Vám na CKI doporučili detox, mají asi i nějaký další plán jak postupovat. Pravděpodobně by bylo dobré vyabstinovat od léků i alkoholu - což je opravdu velmi nebezpečná kombinace - a pak nastavit léčbu úplně znovu. Pokud máte těžké stavy paniky a úzkosti i deprese, pochybuji, že byste zůstala úplně bez léčby. Rozhodně by ale měla být také souběžná s psychoterapií, možná ve formě denního stacionáře na několik měsíců. To všechno jistě proberete s lékařem v léčebně. Detox bude trvat jistě několik týdnů, z léků je vyabstinování poměrně vleklé. Nemůžu Vám ani slíbit, že to bude vždycky úplně příjemné. Ale je to momentálně zřejmě nejlepší cesta. Není problém, že máte trvalé bydliště jinde. Detox probíhá na lůžkovém oddělení, není tam v podstatě žádný program, jde spíš o to, abyste se "vyležela" z fyzické závislosti. Když Vám bude hodně zle, dají Vám lékaři nějakou pomoc, dohlédnou na to, aby vyabstinování proběhlo v pořádku. Mohou se objevit potíže se spaním, pocením, špatnou náladou apod. Je o ale opravdu jen dočasné a stojí za to vydržet. Držím Vám palce, ať to zvládnete!