THC ve slinách
mart
Zdravím nekouřím trávu ale včera sem si dvakrat potahl jako cigaretu nedržel jsem to v sobě mam čerstvě řidičák a chci se zeptat jak dlouho to vydrží ve slinách jak dlouho mužu nalízat na ten papírek něco děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří. U účinné látky marihuany, je to takto :
THC (účinná látka marihuany)
Detekce moč = 1 až 30 dní (někdy i déle, při občasném užití do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako krev
Vždy, ale záleží na dalších aspektech. Především na intenzitě předešlé konzumace. To znamená, že pokud dotyčná osoba užívá denně, bude se doba prokazatelnosti pohybovat v té vyšší uvedené hranici. Pokud jde o příležitostné konzumace či jednorázový experiment (zřejmě Váš případ) v té nižší uvedené hranici. Také na kvalitě konkrétní drogy a na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání rychle vypořádat. Jsou to tak individuální záležitosti, že nikdy nelze předem říci, kdo kdy bude již zcela beze stop, či nikoliv... THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do těla a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných testů ukáží positivní výsledek. To znamená, že v danou chvíli nemusí být nutně dotyčný pod vlivem, nicméně je to důkaz, že v minulosti drogu užil...
Můžete si na své náklady zakoupit volně prodejný orientační test (test THC cca 100,-), k dispozici jsou v lékárnách. Jeho použití je velmi snadné a můžete si jej v domácích podmínkách provést. Jak sám můžete vidět, dle poskytnutých údajů, se veškeré drogy dají nejdéle detekovat z moči. Pokud budete mít negativní výsledek testu z moči, zcela logicky bude negativní i případný test z krve či slin.
Myslím, že pro Váš klid a jistotu, zda jste v pořádku, Vám tato investice stojí. Pro příště se podobným experimentům raději vyhněte, konzumace THC sebou nepřináší pouze riziko pozitivního testu, ale plno jiných, dalších nemalých potíží...
Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.