Piko
A
Dobrý den, mám dotaz. Zhruba před 4 roky jsem začala s Pervitinem. Bylo mi 28. Okolnosti nechme stranou. Vždy jsem to brala sporadicky. Největší frekvence v podobě cca jednou za víkend. Nejlepší dosažený abstinenční stav je cca. 3 měsíce. Nejsem tedy žádný pravidelný uživatel. Nicméně, je možné, že v intervalu i třeba měsíc po aplikaci P., víc piju, když nemám jinou náhražku? Jsem celkově zrychlená myšlenkově, nervní, jiný lidi mi připadaji dost spomalení a ta zvýšená spotřeba alkoholu v době kdy neberu mně taky děsí, nejde o substituci? Jak dlouho mám ideálně vydržet beze všeho? Než si ověřím, na čem jsem byla ve skutečnosti závislá, jestli na P, nebo na alk., nebo na obojím? Co je tak normální meta? Jinak jsem velice zodpovědný člověk, který ať dělá, co dělá, tak až na moje vlastní psychické potíže, které vesměs nikdo z okolního světa se mnou neprožívá, normálně pracuji, nic nikomu nedlužím a na nikom nejsem finančně závislá, nikomu jsem tím ani nikdy neublížila, jen sama sobě....protože teď tak nějak nejde se vší naivností se vpravit do normální lidské společnosti, která mezi námi děvčaty není tak úplně normální a mám k ní odpor, k tý vší falši a komerci a dalších keců, ale to je na samostatnou fylosofickou debatu, tím tu nebudu zatěžovat publikum ani vás... díky za odpověď

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
zejména je dobré si uvědomit:
a) JSTE pravidelný uživatel (užíváte drogu 4 roky - pervitin a alkohol).
b) ANO, zvýšená spotřeba alkoholu je náhražka pervitinu.
c) JE JEDNO, jestli jste závislá na alkoholu, nebo pervitinu, obě látky jsou drogy.
Je dobré, že zatím vaše závislost neovlivňuje vaše okolí (přinejmenším to tak vnímáte vy). Ale rozhodně byste s tím měla něco dělat. Sama píšete o tom, že máte psychické potíže a ty se dříve či později do vašeho okolí promítnou. Jistě, občas se každému z nás zdá, že normální společnost je tak trochu na h***o, ale věřte mi, že je lepší této skutečnosti čelit s čistou hlavou. To pak máte příležitost si život zařídit podle svého. S drogami ne.
Pepa Šedivý