léčba hepatitidy C
Martin
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na přesný a co nejpodrobnější průběh léčby hepatitidy typu C. Zjistila jsem, že můj kamarád bere drogy a je nakažený 6 let hepatitidou C. Tvrdí, že momentálně užívá pouze léky (Flabovion a Essentialle) a tím se prý léčí. Je možné, že stačí jen podávání těchto dvou léků k tomu, aby se člověk úplně vyléčil? Děkuji za odpověď.Martin

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
FLAVOBION a ESSENTIALE FORTE N jsou léky, které slouží jako podpůrné léky v době léčby hepatitidy. Samotné podávání těchto léků člověka virové hepatitidy nezbaví. Posílám Vám odkazy na podrobný popis obou léků uveřejněný na stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv:
FLAVOBION: http://www.sukl.cz/download/spc/SPC15518.pdf
ESSENTILE FORTE N: http://www.sukl.cz/download/spc/SPC580.pdf.
Může se stát, že lékař pacientovi nasadí uvedené léky (nejde však o léčbu hepatitidy), případně že došlo mezi Vámi a kamarádem k nějakému nedorozumění - např. má před léčbou, po léčbě, jeho stav je stabilizovaný apod. Proto bych Vám doporučila si s ním na toto téma promluvit.
V případě nejasností se můžete obrátit na bezplatnou linku 800 333 356, která funguje v pracovní dny v době od 10 do 17 hodin. Řadu informací o žloutenkách virového původu, způsobu léčby apod., najdete na stránkách www.virova-hepatitda.cz.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.