závislosť na liekoch
ivka
pred tromi mesiacmi som prestala užívať Lexaurin, bola som na nom závisla, brala som ho vo veľkých množstvách asi 10 tabletiek denne približne rok, ale prišiel den ked som už vyčerpala všetky zdroje a začalo sa peklo... citila som sa strašne, nevládala som nič robiť, všetko ma bolelo bolo mi strašne zle, nič som nevládala robiť musela som isť na PN. Absolvovala som rôzne vyšetrenia myslela som si, že som chorá, ked som už bola uplne na dne objednala som sa psychiatričke predpísala mi antidepresíva a na spanie Stilnox v noci som nemohla spávať, mala som triašky a strašné pocity...:(((, Stilnox mi pomol zaspala som ako bábätko, raz som si ho skúsila dať cez deň , pomohol mi citila som sa ovela lepšie a hlavne som mohla fungovať v práci, beriem ho už približbe tri mesiace, polku rano, ked idem do práce a polku pobede, ked idem z práce. Bojím sa, že som z jednej závislosti prešla na druhu, ale neviem si poradiť, neviem sa postaviť na nohy bez tabletky, prosím poradte mi som zufalá :((((

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Ivko.
I když má Stilnox nižší návykový potenciál než Lexaurin a dávky, které si berete, nejsou nikterak vysoké, raději bych to nepodceňovala a problém konzultovala s vaší psychiatričkou, která vám léky předepisuje. Ve svém dotazu uvádíte, že berete mimo Stilnoxu také antidepresiva. Možná by bylo rozumné upravit/změnit tuto medikaci, ale to musí posoudit a rozhodnout vaše lékařka, která je dlouhodobě obeznámena s vašimi potížemi. Také bych s ní probrala, mimo medikace, možnost nějaké psychoterapie, která v kombinaci s léky bývá nejúčinnějším způsobem, jak se s psychickými problémy dlouhodobě vypořádat.
Přeji hodně štěstí a ať je brzy lépe.