šňupání
Eva
Dobrý den,
při opravě mobilního telefonu syna v něm manžel náhodně objevil fotografie, kde spolubydlící syna šňupe hnědý prášek. Netušíme, o co se jedná, ovšem máme samozřejmě strach, o co se jedná a aby syn nešňupal také. Hledala jsem na netu nějaké info, ale skoro si myslím, že pervitin to nebyl /vzhledem k barvě, množství a možnosti snadného předávkování/. Nechci se syna prozatím ptát, aby se necítil, že ho špehujeme, ale každopádně ho budu bedlivěji o víkendech sledovat. Nevíte, o co by se mohlo jednat? Ten spolubydlící měl dvě řádky připravené na zrcátku a stočenou stokorunou je vdechl, na stolku byl i vidět igelitový sáček plný tohoto hnědého prášku, sáček byl o velikosti cca 10x5 cm.
Děkuji za odpověď, Eva

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
takto podle popisu se samozřejmě nedá posoudit, o co se jednalo - nemuselo ani jít o drogu, ale jen o frajeřinu či recesi. Nejlepší by bylo si o tom se synem promluvit, hlavně mu předem vysvětlit, jak došlo k tomu, že jste fotky objevili. Velmi správně jste se rozhodla věnovat synovi více pozornosti. Zkuste ho nejen sledovat, ale i aktivně se o něj zajímat - jaké má aktuálně starosti, radosti a tak. Změny v chování a postupné uzavírání se do sebe by totiž (pokud by k nim došlo) na nějaké problémy ukazovat mohly. Ale ze všeho nejdůležitější je nepanikařit a nedělat ukvapené závěry.
Pokud by jste chtěla konzultovat nějaké nová zjištění, rozhodně napište.
Pepa Šedivý