partner hulí trávu
Oily
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši odpověď (761792). Dodala mně sílu dále bojovat proti přítelově hulení trávy. S přítelem jsem si promluvila, vypadá to, že se rozhodl s tím konečně něco dělat. Odmítl odbornou pomoc s tím, že má přece mě. Jen si nejsem jistá, jestli to sám dokáže. Vyskytuje se mezi kamarády, kteří hulí trávu, nabádají ho, aby si dal taky. Samozřejmě mu budu oporou a snažit se mu pomoct. Chtěla jsem se zeptat, jestli jsou dostupné nějaké testy na HTC, které bych mohla provést doma? Po tom, co sem si za poslední týdny s přítelem a jeho hulení prožila mu příliž v tomto směru nedůvěřuji. Asi není správné dělat kontrolu za jeho zády, ale pro svůj klid bych o testy přece stála. Třeba tím získám zpět svou důvěru k němu. Pokud se dají testy koupit, prosím o radu, kde a v jaké cenové relaci se pohybují. Děkuji za radu.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Jsem ráda, že vám má odpověď pomohla a dala sílu, v každém případě však s problémem s marihuanou bude muset "zabojovat" především váš přítel. Píšete, že odbornou pomoc odmítá a doufá, že to s vaší podporou zvládne sám. Může to samozřejmě zkusit a v případě, že by to nevyšlo, se na odbornou pomoc obrátit později. Rozhodně by však pro začátek měl výrazně omezit své kontakty s kamarády, kteří THC pravidelně kouří a také se vyhýbat akcím, místům a aktivitám, které má s užíváním THC spojeny. Jinak se mu abstinence bude dodržovat velmi problematicky. V tomto mu můžete částečně pomoci i vy tím, že společně vymyslíte trávení volného času způsobem, který by vás bavil a přítel by jej neměl provázaný s kouřením THC. Nicméně vy si v tomto ohledu nastavte přiměřenou míru, nemůžete permanentně příteli čas organizovat, a myslete také na vlastní potřeby a zájmy.
Jinak, co se týče testů na THC - ty se dají koupit ve všech větších lékárnách, případně vám je mohou objednat a stojí do 100,- Kč. Jen bych s tím testováním byla hodně opatrná, jelikož to má nejedno úskalí. Většinu zásadních informací k tomuto tématu najdete v této rubrice:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
V každém případě bych doporučila si na toto téma nejdříve s přítelem promluvit.
V reakci na vaši skrytou poznámku vám posílám kontakt na zařízení, kam byste se mohla obrátit a situaci probrat s odborníkem osobně. Bylo by rozumné nejprve  tam zatelefonovat a dohodnout se na termínu.
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-charac-uherske-hradiste/
V případě, že by váš přítel změnil názor stran odborné pomoci, může poradenských služeb zde využít také on.
Přeji hodně štěstí vám i příteli.