Jak jí pomoci?
Brituska
Mám již dospělou ,plnoletou dceru která si občas zakouřila marihuanu kvůli lupence.Jenže před třemi měsíci se dostala k většímu množství a začla to kouřit nebo jak se tomu říká z takzv.bonga.Její chování se úplně změnilo,nedá se s ní vyjít ani po dobrém ani po zlém.Má stavy,kdy tvrdí,že si něco udělá a já nevím jak jí pomoct,protože se pokaždé jen zhádáme.Navštěvuje psychyatrickou poradnu zhruba půl roku ,ale z jiného důvodu. Tam mi bohužel neporadili,že je plnoletá.Proto se obracím na vás s prosbou,zda se snažit pomáhat nebo ji nechat spadnout až na dno? Už nevím jak dál.Prosím poraďte.Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Zdá se, že vaše dcera prozatím opravdu nechce své užívání marihuany řešit a jakákoli iniciativa z vaší strany končívá hádkou. Určitě by tedy chtělo nějak zásadně změnit způsob komunikace a přístupu k dceři. Není jednoduché stanovit si hranice tolerance - na jednu stranu cítíte, že chcete dceru chránit a dát jí šanci, což je pochopitelné, na druhou stranu se situace pro vás stává vyčerpávající a neúnosnou. Určitě bych vám doporučila zajít to probrat osobně s odborníky, kteří vám pomohou zorientovat se v situaci a definovat si zejména vlastní hranice, co všechno jste pro dceru ochotna udělat a co už naopak ne. Je samozřejmě důležité nejen si být těchto limitů vědom, ale poté se jich v rámci komunikace s dcerou a dalších kroků také důsledně držet. Jinak to bude dcera vnímat jako plané vyhrožování a důkaz, že se vlastně nic zásadního neděje. Většinou to nebývá úplně jednoduché a proto vám doporučuji návštěvu kontaktního centra v Karlových Varech, které poskytuje pomoc a poradenství nejen uživatelům drog, ale také jejich rodičům. Ve spolupráci s odborníkem bude určitě snažší najít do budoucna způsoby, jak dceru k pozitivním změnám motivovat.
Přeji hodně štěstí a sil.
Kontaktní centrum o. s. Světlo
Krále Jiřího 38, Karlovy Vary, 360 01
telefon: 353222742
Jana Huttová
http://www.os-svetlo.net