kapavka
naďa
Dobrý den, jeden z mých sexuálních partnerů má možná kapavku, na jeho penisu jsem viděla výtok s hlenem, vypadalo to odporně. myslíte, že je to kapavka? Je to přenosné jen nechráněným stykem? nebo i jinak?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
stanovit diagnozu na základě pár informací přes internet si pochopitelně netroufnu. O kapavku jít může, ale také nemusí. Výtok však nejspíš odkazuje na zdravotní problémy, které by měl dotyčný řešit, případně i všichni, se kterými přišel do rizikového sexuálního styku.
Na stránkách www.004.cz/kapavka najdete mnoho informací o kapavce. O přenosu se zde uvádí:
Přenos: pohlavním stykem genitálním, orálním i análním. Tato bakterie je velmi citlivá na zevní prostředí a dezinfekční prostředky, jejichž působením rychle hyne. K nepohlavnímu přenosu může dojít výjimečně při nedodržení hygienických pravidel bezprostředně znečistěnými vlhkými předměty - jako ručníkem, žínkou, spodním prádlem.
Inkubační doba kapavky je pouze několik dní (2-8 dní). Včas zahájená léčba je úspěšná, ale také povinná. Ve většině případů probíhá ambulantně pomocí antibiotik.
V tuhle chvíli bych Vám doporučila zajít si po týdnu na gynekologii/dermatovenerologie/urologie, vysvětlit jim situaci a poprosit o vyšetření. Do doby, než si ověříte, jak na tom jste, byste se měla chovat tak, abyste nenakazila nikoho dalšího - tedy žádné sexuální kontakty, nebo pouze s kondomem. A ideální by pochopitelně bylo dostat na vyšetření i Vašeho sexuálního partnera.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.